بهترین تغذیه برای داشتن پوست خوب

بهترین تغذیه برای داشتن پوست خوب

بررسی بهترین تغذیه برای داشتن پوست خوب

تغذیه نقش سازنده و مفیدی برای استواری و تأمین انرژی بدن دارد. در نتیجه می‌توان آن را به عنوان عاملی برای زیبایی و سلامت سایر ارگان‌ها از جمله پوست و مو دانست. در مطلب امروز سایت دکتر مهدی سبکتکین مرکز لیزر جای جوش در تهران بهترین تغذیه برای داشتن پوست خوب را مورد بررسی قرار می دهیم.

پوست به عنوان یک عامل محافظتی مانع ورود میکرو ارگانیزم ها از جمله میکرب‌ها و ویروس‌ها به بدن است؛ بنابراین در پاکسازی و سلامت آن باید دقت عمل و توجه را به کار برده و سلامتی آن را با روش‌های مختلفی همچون تغذیه تضمین نمود. بسیاری از کمبودهای غذایی به پوست لطمه می‌زنند، مانند کمبود ویتامین‌ها که ممکن است ضایعه پوستی به دنبال داشته باشد. در قسمت زیر به معرفی برخی از خوراکی‌های مفید برای پوست می‌پردازیم.

نوشیدن آب

اولین و مهم‌ترین چیزی که می‌توانید به بدنتان برسانید تا پوستتان زیباتر و سالم‌تر شود آب است. هرچه آب بیشتری بنوشید مواد مضر بیشتری از بدنتان دفع شده و ظاهر پوستتان بهتر می‌شود.

خوردن آووکادو

این میوه پرخاصیت، سرشار از بیوتین است و برای جلوگیری از خشکی پوست ، سستی مو و شکنندگی ناخن بسیار مفید است. استفاده موضعی از این میوه می‌تواند سوختگی را التیام بخشد. می‌توانید در خانه ماسک مرطوب‌کننده آووکادو درست کنید. روغن این میوه بسیار نرم‌کننده است و ویتامین E نیز دارد.

مصرف چای سبز

پلی‌فنول‌های انباشته‌شده در چای سبز از آن نوشیدنی پرخاصیتی ساخته‌اند. سعی کنید روزانه 4 فنجان چای سبز بنوشید. هنگام نوشیدن چای به آن شیر یا شکر نیفزایید.چای سبز به دلیل داشتن میزان قابل توجهی آنتی‌اکسیدان در حفظ شادابی و جوانی پوست مؤثر است. این آنتی‌اکسیدان در به تعویق انداختن شروع پیری و در پیشگیری از ایجاد آکنه و درمان تیرگی پوست بسیار مؤثر است و همچنین برای محافظت از پوست در برابر آفتاب بسیار کارساز می‌باشد.

خوردن گوجه‌فرنگی

دانشمندان آلمانی دریافته‌اند مصرف موضعی رب گوجه خانگی همراه روغن زیتون از آفتاب‌سوختگی پوست جلوگیری می‌کند. گوجه‌فرنگی سرشار از لیکوپن و کاروتنویید است. این ریزمغذی‌ها می‌توانند پوست را در برابر صدمات ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت کنند.

ماهی را فراموش نکنید

اکثر مردم امگا 3 لازم برای بدن را دریافت نمی‌کنند و این کمبود می‌تواند باعث بروز بیماری‌های مختلفی ازجمله شوره سر ، پوسته پوسته شدن پوست، خشک شدن پوست و بهبود طولانی مدت زخم‌های پوستی شود. با مصرف ماهی بدن شما اسیدهای چرب را دریافت می‌کند که برای پوست و موی شما بسیار مفید است.

خوردن تخم مرغ

تخم مرغ حاوی پروتئین می‌باشد که پوست را هیدراته و انعطاف‌پذیر نگه می‌دارد. پروتئین موجود در تخم مرغ باعث ترمیم بافت پوست و سفت کردن آن شده و همچنین برای رشد مو و ناخن حائز اهمیت است؛ بنابراین سعی نمایید در رژیم غذایی خود تخم مرغ را بگنجانید.

مصرف جو

برای جلوگیری از سفیدی مو، رفع لکه‌های قهوه‌ای و رفع خارش‌های پوستی به دلیل خاصیت سرد بودنش بسیار مفید است و بیشتر برای پوست‌های چرب توصیه می‌شود.

چند نکته مهم در خصوص تغذیه پوست | لیزر جای جوش و لک در تهران

اسفناج را یادتان باشد

حجم زیاد ویتامین A موجود در اسفناج به سلامت پوست کمک کرده و رطوبت مورد نیاز آن را تأمین می‌کند. این خوراکی برای مقابله با بیماری پسوریازیس ، آکنه و حتی چین و چروک پوست سودمند است.

خوردن بادام

بادام سرشار از ویتامین E است. ویتامین E معمولاً به نام غذای پوست شناخته می‌شود. بادام برای درمان جوش‌های سرسفید و سیاه بسیار مفید است.

شاهدانه

دانه‌های شاهدانه از 30 درصد پروتئین خالص و گستره کاملی از آمینواسیدها و اسیدهای چرب پایه ساخته می‌شوند که برای حفظ ساختار پوست ضروری می‌باشند. شما می‌توانید یک قاشق را بر روی حبوبات بپاشید یا از روغن دانه‌های شاهدانه استفاده کنید یا آن را به صبحانه خود اضافه کنید.

آناناس

این میوه‌ی شیرین غنی از ویتامین C و آنزیم بروملین است که یک نرم‌کننده پوست مؤثر است. نوشیدن عصاره آناناس و جویدن میوه به بدن کمک می‌کند تا کالوژن را ترکیب کند که از ساختار پوست کمک می‌کند درحالی‌که ویتامین C و آمینواسید به ترمیم سلول و بافت کمک می‌کنند و ظاهر جوانی به شما می‌دهند.

بلوبری

بلوبری با آنتی اکسیدان های قوی مانند میوه‌ای شاداب است که برای پوست مفید است. به طور خاص، مواد با ارزش این میوه به طور مؤثر برای مبارزه با التهاب و خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد، عوامل مضر منجر به نشانه‌های مختلف از بیماری‌های خفیف و حتی شدید عمل می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌هایی که در بلوبری وجود دارند، تولید کلاژن در پوست شما را افزایش می‌دهند، پوست را شاداب‌تر و جوان‌تر می‌کنند.

کیوی

یک کیوی متوسط دارای 2/137 میلی‌گرم ویتامین C است، درحالی‌که یک پرتغال متوسط دارای 70 میلی‌گرم ویتامین C است. ویتامین C در تولید کلاژن در بدن نقش دارد و به استحکام پوست شما کمک می‌کند. از خواص کیوی می‌توان به افزایش کلاژن در بدن باعث رفع چین‌وچروک پوست و مبارزه با پیری زودرس اشاره کرد. این سوپر میوه به دلیل اینکه حاوی ویتامین E است که از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. کیوی یک ماده‌ی خوراکی بسیار عالی برای سلامت پوست است.

دانه چیا

دانه چیا یکی دیگر از خوراکی‌های مفید برای پوست می‌باشد که دارای مزایای قدرتمندی برای پوست می‌باشد. باید این ماده قدرتمند را به برنامه غذایی خود اضافه نمایید تا از مزایای بسیار آن بهره ببرید. دانه‌های چیا منبع عالی از امگا ۳ هستند و باعث کم شدن التهاب شده و از پوست در برابر آسیب‌های خورشید محافظت می‌شوند. این دانه‌ها منبع کاملی از پروتئین هستند و دارای کلسیم بسیاری می‌باشند که بر روی پوست بدون عارضه و مشکلی استفاده می‌شوند.

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین – لیزر جای جوش در تهران “

روغن نارگیل

یکی دیگر از مواد غذایی مفید برای پوست روغن زیتون می‌باشد. روغن زیتون سالم و دارای خواص ضدالتهابی بوده و اسیدهای چرب متوسط زنجیره‌ای دارد که در بدن به راحتی شکسته می‌شوند. این روغن انرژی فوری می‌دهد و باعث افزایش سوخت‌وساز در بدن می‌شود و از این کمک می‌کند تا چربی‌های ذخیره شده سوزانده شوند. این روغن به کلسترول آسیب نمی‌رساند و باعث داشتن پوستی درخشان می‌شود. این چربی اشباع شده برای غشاهای سلولی سالم و پوست درخشان ضروری می‌باشد.

روغن زیتون

همواره روغن زیتون برای داشتن مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان برای پوست توصیه شده است. این روغن باعث می‌شود تا پوستی جوان و ملایم داشته باشید. روغن‌زیتون علاوه بر داشتن مواد مغذی مورد نیاز پوست در موارد دیگر بسیار مفید می‌باشد. این روغن باعث داشتن پوستی درخشان، ضد التهاب و شفاف می‌شود. روغن‌زیتون غنی از ویتامین E بوده و به عنوان یک محافظ UV عمل می‌کند. این روغن برای پوست شما مفید است و دفاع فوق‌العاده‌ای در برابر پیری دارد.

تمرکز روی تغذیه مناسب برای پوست، بهترین و مؤثرترین راه بهبود سلامت کلی بدن است. با آگاهی از حال درونی بدنتان می‌توانید تأثیر مفیدی بر پوست خود بگذارید. چراکه مراقبت طبیعی از پوست از درون بدن آغاز می‌شود. غذاهای سالم و ارگانیک بخورید، گیاهان طبیعی و فرآوری نشده و روغن‌هایی انتخاب کنید که پوستتان را پاک کنند. همچنین نوشیدن آب برای داشتن پوستی بهتر به شما کمک می‌کند.


مطالب پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر:

خطرات مصرف نکردن کرم ضد آفتاب

روش های مراقبت از پوست چرب

انواع مختلف کلاژن در بدن

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24