درمان های طبیعی برای بیماری گال

بررسی درمان های طبیعی برای بیماری گال

در مطلب امروز سایت دکتر مهدی سبکتکین مرکز لیزر جای جوش و لک در تهران درمان های طبیعی برای بیماری گال را مورد بررسی قرار می دهیم. برخی از درمان‌های سنتی گال می‌توانند عوارض جانبی ناخواسته مانند احساس سوزش در پوست، قرمزی، تورم و حتی بی‌حسی یا گزگز ایجاد کنند. گرچه این عوارض به طور معمول موقتی هستند، اما ممکن است برای فرد آزار‌دهنده باشند.

روغن درخت چای:

مطالعات و بررسی‌ها در سطح کوچک نشان می‌دهند روغن درخت چای ممکن است گال را درمان کند، در عین حال خارش را کاهش دهد و به از بین بردن حساسیت‌های پوستی کمک می‌کند. با این حال، روی انگل هایی که در پوست شما فرو رفته‌اند به خوبی اثر نخواهد کرد.

آلوئه ورا:

ژل آلوئه‌ ورا به دلیل توانایی در کاهش تحریک و سوزش پوست مشهور است. اما یک مطالعه انجام شد کوچک نشان داد که آلوئه ورا به همان اندازه که یک نسخه برای درمان گال تجویز می‌شود موفق است. فقط باید مطمئن باشید که آلوئه ورا خالص را خریداری می‌کنید، نه یک محصول تزریق شده آلوئه ورا.

تشخیص علائم بیماری پمفیگوس | لیزر جای جوش و لک در تهران

کرم کپسایسین:

اگرچه این ماده حشرات ریز مولد گال را از بین نخواهد برد، اما کرم‌های ساخته شده با کپسایسین از فلفل کاین ممکن است با حساسیت زدایی از پوست، شما را در برابر گزش‌ها و اشکالات آزار دهنده درد و خارش تسکین دهد.

اسانس‌های روغنی:

روغن میخک یک کشنده طبیعی است که دلیل این امر وجود هیره‌ها است. سایر روغن‌های اساسی از جمله اسطوخودوس‌، گیاه بادرنجبویه و جوز هندی نیز می‌توانند در درمان گال مفید باشند.

صابون:

اجزای فعال پوست، برگ و دانه‌های درخت چریش ممکن است حشره‌های ایجاد کننده گال را از بین ببرند. صابون‌ها، کرم ها و روغن های ساخته شده با عصاره این درخت می‌تواند به ضربه زدن و حذف هیره‌ها کمک کند. درمان‌های خانگی گال نویدهایی را برای تسکین علائم آلودگی و از بین بردن حشراتی که باعث ایجاد علائم ناخوشایند هستند، می‌دهد. ولی تقریبا برای از بین بردن عامل انگلی بی تاثیر هستند.

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین – لیزر جای جوش و لک در تهران

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر:

درمان تعریق زیاد صورت با راهکار‌های خانگی

عوارض اصلی لیزر موهای زائد