افراد مستعد ابتلا به میخچه پا

افراد مستعد ابتلا به میخچه پا

بررسی افراد مستعد ابتلا به میخچه پا

در مطلب امروز سایت دکتر مهدی سبکتکین – لیزر جای جوش و لک در تهران افراد مستعد ابتلا به میخچه پا را مورد بررسی قرار می دهیم. برای خیلی از افراد سوال است که میخچه چیست، باید بگوییم میخچه به عنوان یک ضایعه پوستی، نوعی واکنش طبیعی بدن برای حفاظت از خود است. پوست یکی از حساس ‌ترین مناطق بدن به شمار می‌ رود و با کوچک ترین فشاری، عکس‌العمل نشان می‌دهد و این واکنش‌ها به صورت‌های مختلفی همچون تورم، قرمزی، تاول و … بروز می‌کنند.

این حالت زمانی به وجود می‌آید که فشار وارده بر پوست حالتی بیضوی یا شبیه بیضی در پوست ایجاد کند. که مرکز آن کانون فشار است و به مرور زمان گسترده می ‌شود. اگر تحریک به طور مستمر روی بافت‌های تولید کننده میخچه ادامه یابد، حتی پس از حذف آن، پوست مجددا تولید ضایعه می‌کند. میخچه در میان زنان شایع ‌تر از مردان است. زن ‌ها به دلیل پوشیدن کفش ‌های نوک ‌تیز و پاشنه‌ بلند و تحت فشار قرار گرفتن پاها و انگشتان بیشتر به این ضایعه مبتلا می ‌شوند.

پیشگیری از زگیل کف پا | لیزر جای جوش و لک در تهران | دکتر مهدی سبکتکین

این ضایعه معمولا با درد و تورم همراه است. پوشیدن کفش‌ های تنگ یا شل هم به دلیل سایش پا با کفش ممکن است. باعث بروز میخچه شود. افرادی که دچار ناهنجاری‌ های استخوانی هستند هم در معرض خطر ابتلا به میخچه قرار دارند. افراد دیابتی در مقابل مشکلات پوستی بسیار آسیب ‌پذیرند و به سرعت از این ناحیه دچار دردسر می‌ شوند. پس توصیه می ‌شود این بیماران از کفش‌ های مناسب و اندازه پای خود استفاده کنند و همیشه مراقب بهداشت پای خود باشند. علاوه بر این، ورزشکاران از جمله فوتبالیست‌ها، کوهنوردان و نیز کسانی که دچار انحراف کف پا هستند، استعداد بیشتری برای ابتلا به میخچه دارند.

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین – لیزر جای جوش و لک در تهران

پیشگیری از ابتلا به میخچه

میخچه از آن دست بیماری ‌هایی است که اگر مراقب باشید هیچ وقت به سراغ تان نمی‌ آید. میخچه در اثر قرار گرفتن در معرض فشار و سایش ایجاد می ‌شود پس در اولین قدم سعی کنید از پوشیدن کفش‌ های تنگ و نوک تیز و پاشنه بلند خودداری کنید.

همیشه جوراب مناسب به پا کنید و پاهای خود را با نرم‌ کننده‌ ها و مرطوب‌ کننده‌ ها نرم نگه دارید. شستن مرتب پاها و خشک کردن آن ها را فراموش نکنید. این راهکارها شاید در ظاهر بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر برسند، ولی نقش بسیار موثری هم در پیشگیری و هم در درمان میخچه دارد.


مطالب پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر:

عوارض اصلی لیزر موهای زائد

پیشگیری از زگیل کف پا

خواص درمانی قرص جوشان منیزیم

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24