انواع روشهای درمان اسکار آکنه و منافذ باز پوست

انواع روشهای درمان اسکار آکنه و منافذ باز پوست

انواع روشهای درمان اسکار آکنه (جای جوش) و منافذ باز پوست و میزان اثر بخشی هر روش

انواع روشهای درمان اسکار آکنه یا جای جوش توضیحات جامع آقای دکتر مهدی سبکتکین(متخصص و جراح پوست، مو زیبایی و لیزر) در مورد تمام روشهای درمان اسکار آکنه و منافذ باز پوست و میزان اثر بخشی واقعی و عملی آنها در درمان.

 

اسکار آکنه، زمانی ایجاد می‌شود که آکنه ها به قدری در عمق لایه‌های پوستی نفوذ می‌کنند که باعث صدمه زدن به این لایه‌های داخلی می‌شوند. عوامل مختلفی باعث می‌شود که جای جوش بر روی صورت باقی بماند و هرکدام از این عوامل ممکن است باعث شود، جای جوش عمیق‌ تر و وسیع‌ تر شکل بگیرد. درمان مؤثر اسکار آکنه نیاز به رویکردی حرفه ای دارد که یکی از این روش ها پانچ پوست است. در ادامه این مطلب از سایت دکتر مهدی سبکتکین متخصص لیزر جای جوش و لک در تهران انواع روشهای درمان اسکار آکنه و منافذ باز پوست را مورد بررسی قرار می دهیم.

مهم ترین گام در درمان اسکار، مشاوره دقیق بین بیمار و متخصص پوست است که به کشف دلیل آزار بیمار از وجود جای زخم و تصمیم گیری در مورد بهترین روش درمان آن، کمک می کند. اکثر روش های درمانی به طور معمول در مطب متخصص پوست انجام می شود. فقط اسکارهای شدید، مانند سوختگی سطح زیادی از بدن، ممکن است نیاز به بیهوشی عمومی یا بستری شدن در بیمارستان داشته باشند. برخی از روش های درمانی معمول برای درمان و ترمیم اسکارهای ناهموار به شرح زیر است:

تزریق

در شرایط خاصی با تزریق مستقیم دارو های رفع اسکار می توان ظاهر آن ها را بهبود بخشید. به عنوان مثال تزریق کورتیکواستروئید می تواند اندازه اسکارهای کلوئیدی را کاهش دهد. همچنین دارو هایی مانند بلئومایسین (Bleo 15k™) و فلوئورواوراسیل (Adrucil® یا 5-FU) برای کاهش درد، خارش و صاف شدن جای زخم کاربرد دارند.

درم ابریژن

یک درمان رایج اسکار ناشی از آکنه است که در آن درم ابریژن لایه بالایی پوست را با “سنباده زدن” ملایم، از بین می برد. این روش لایه اضافی را نرم و صاف می کند و می تواند ظاهر جای زخم را بهبود ببخشد.

درمان انواع اسکار آکنه | لیزر جای جوش و لک در تهران

استفاده از لیزر

امروزه لیزر در درمان و ترمیم اسکارهای ناهموار کاربرد بسیاری دارد. این درمان‌ های نوری می‌ توانند در مدت زمان کوتاهی ظاهر اسکارهای مختلف را بهبود ببخشند.

فشار درمانی

بانداژ، پانسمان یا استفاده از جوراب الاستیک در طول فرآیند بهبودی، زخم را تحت فشار قرار می دهد و از تشکیل اسکار و یا بزرگ شدن آن جلوگیری می کند. ماساژ درمانی نیز می تواند به شکستن بافت اسکار و بازسازی آن کمک کند.

جراحی اصلاح اسکار

طیف وسیعی از روش های جراحی وجود دارد که می تواند جای زخم را کمتر کند و ظاهر آن را بهبود بخشد؛ یکی از این روش ها پیوند پوست قسمتی از بدن به ناحیه آسیب دیده است.

کرم ها و پماد های موضعی

کرم ها و پماد های موضعی بسیاری وجود دارد که تاثیر به سزایی در بازسازی پوست آسیب دیده می گذارند. با توجه به نوع اسکار پزشک ممکن است استفاده از کرم کورتیکواستروئیدی یا ورقه ژل سیلیکونی را در ناحیه مورد نظر توصیه کند.

 


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

اسکار آکنه یا جای جوش چیست و انواع آن

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24