انواع روش های پیکرتراشی

انواع روش های پیکرتراشی

انواع روش های پیکرتراشی

چه روش‌هایی برای پیکرتراشی وجود دارد؟

به‌طور کلی، پیکرتراشی را می‌توان هم به‌صورت عمل جراحی و هم از طریق دستگاه‌های پزشکی انجام داد.

  • لیپوساکشن

یکی از محبوب‌ترین روش‌های پیکرتراشی، چه در خارج و چه در ایران، لیپوساکشن است. که به عنوان یک عمل جراحی شناخته می‌شود. در این روش، پزشک ابتدا قسمتی از ناحیه مورد نظرتان را برش می‌دهد و با استفاده از یک لوله، چربی‌های اضافی آن ناحیه را استخراج می‌کند.

پزشک‌ها معمولاً برای ناحیه‌های ران، شکم، پهلو، بازو یا غبغب از روش لیپوساکشن استفاده می‌کنند. این عمل جراحی دوره نقاهت ۶ الی ۸ هفته‌ای‌ را به همراه دارد و به‌ خاطر این‌ که یک عمل جراحی است، عوارضی مثل کبودی، درد، تورم و قرمزی در ناحیه‌ انجام شده را شامل می‌شود.

  • لیپوماتیک

لیپوساکشن و لیپوماتیک دو روش تقریباً مشابه هستند با این تفاوت که در لیپوماتیک، نیازی به بریدن بخشی از ناحیه مورد نظر وجود ندارد. در واقع، پزشکان در لیپوماتیک لوله‌هایی را به داخل ناحیه بدن‌تان وارد می‌کنند تا چربی‌های اضافی را حذف کنند.

خبرِ بد برای دوست‌داران سیگار این است که برای انجام این عمل جراحی، باید دو هفته سیگار و مشروبات الکلی را کنار بگذارید. نکته مثبتی که لیپوماتیک در مقایسه با لیپوساکشن دارد این است که عمل کوتاه‌تری است، دوره نقاهت‌اش کم‌تر از ۶ هفته است و می‌تواند ماندگارتر باشد.

  • لیپولیزر

اگر از عمل‌های جراحی می‌ترسید و می‌خواهید پیکرتراشی را با روش‌های دم‌ دست‌تری انجام دهید، لیپولیزر انتخاب مناسب‌تری است. در این روش‌، ناحیه مورد نظر با دستگاهی حرارت می‌یابد تا چربی‌های اضافه در آن ناحیه، حذف شود.

کارکرد این روش هم به این شکل است که کلاژن‌سازی را از طریق حرارت اضافی‌ای که به آن ناحیه می‌دهد، بیش‌تر می‌کند و به این شکل، چربی‌سوزی به شکل سریع‌تر و بیش‌تری انجام می‌شود.

البته، فکر نکنید که این روش عوارضی ندارد؛ ممکن است بعد از انجام لیپولیزر، درد زیادی داشته باشید یا تورم زیادی در ناحیه مورد نظر احساس کنید. با این حال، همگی این‌ها جزو عوارض طبیعی پیکرتراشی به‌وسیله لیپولیزر شناخته می‌شوند.

انواع روش های پیکرتراشی | لیزر جای جوش و لک در تهران
لیزر جای جوش در تهران

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین، لیزر جای جوش در تهران

دیگر‌ روش‌‌ها

عناوینی که در بالا به آن اشاره کردیم، به عنوان روش‌های محبوب پیکرتراشی شناخته می‌شوند. با این حال، روش‌های دیگری برای حذف چربی از ناحیه‌های مختلف بدن وجود دارد، مثل:

  • کرایولیپولیز: در این روش، ناحیه مورد نظر با یک دستگاه یخ می‌زند تا سلول‌های چربی از بین برود.
  • لیپولیز تزریقی: در این روش، دی‌اکسی کولیک اسید به بدن تزریق می‌شود تا سلول‌های چربی حذف شود.
  • لیفت: در روشِ لیفت که یک عمل جراحی است، پوست و چربی اضافی برش داده و حذف می‌شود.

 


مطالعه بیشتر:

لاغری موضعی و پیکر تراشی

پیکر تراشی

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24