بهترین راه‌‌های درمان پوسته سر

بهترین راه‌‌های درمان پوسته سر

بررسی بهترین راه‌‌های درمان پوسته سر

در مطلب امروز سایت دکتر مهدی سبکتکین – لیزر جای جوش و لک در تهران بهترین راه‌‌های درمان پوسته سر را مورد بررسی قرار می دهیم. معمولا و بر حسب تجربه، انواع درمان خانگی پوسته سر راهکارهای مناسبی هستند. به شرط آنکه با حوصله و پیگیری آنها را انجام دهید.

مصرف روغن‌های گیاهی

استفاده از روغن‌های گیاهی سالهاست که به عنوان درمان بسیاری از مشکلات پوست و مو شناخته می‌شود. روغن گیاهانی مانند آرگان، زیتون، درخت چای، کرچک و … به رفع انواع پوسته کف سر کمک می‌کند. روغن‌ها به دلیل رطوبت رسانی فوق العاده زیادی که دارند می‌توانند رطوبت از دست رفته مو و پوست کف را به خوبی تامین کنند. همچنین بعضی از انواع روغن ها مانند روغن درخت چای یا tea tree oil به دلیل خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی که دارند در صورت وجود پوسته سر به دلیل انواع عفونت‌های قارچی( بدون علایم مشخص)، بسیار موثر عمل می‌کنند.

استفاده از سرکه سیب

یکی دیگر از موادی که میتوانید از آن برای کنترل و درمان خانگی پوسته سر استفاده کنید سرکه سیب است. استفاده از سرکه سیب به عنوان یک عامل درمانی و کنترل کننده برای شوره سر نیز کاربرد دارد. کافیست سرکه را روی سر ماساژ دهید و بعد با شامپوی ملایم سر را شستشو دهید.

بهترین شامپو برای پوسته پوسته شدن سر

یکی از روش‌های موثر در کاهش و درمان پوسته سر استفاده از شامپوهای آبرسان با خاصیت درمانی است. برای تشخیص اینکه بهترین شامپو برای پوسته پوسته شدن سر شما کدام محصول از بین صد ها مدل نوع و برند است باید در ابتدا نوع مو و جنس پوسته تولید شده در کف سر را بدانید. همان طوری که پیشتر اشاره شد عوامل مختلفی باعث ایجاد پوسته در کف سر می‌شوند و استفاده از یک نوع شامپو ضد شوره برای همه انواع مدلهای شوره به شما در روند درمان کمکی نخواهد کرد.

روی (زینک) پریتیون

یک داروی ضد قارچ است. قارچ‌های روی سر که باعث ایجاد پوسته می‌شوند را می‌کشد. این دسته شامپوها به قدری ملایم هستند که میتوان از آنها به طور روزمره استفاده کرد.

تفاوتهای پوسته سر و شوره سر | دکتر مهدی سبکتکین | لیزر جای جوش و لک در تهران

سلنیوم سولفید

قارچ ها را کاهش می‌دهد و از خشک شدن سلول‌های پوست جلوگیری می‌کند. اگر موی بلوند یا طوسی نقره‌ای دارید یا موهایتان را رنگ می کنید، قبل از اینکه از شامپو های حاوی سلنیوم سولفید استفاده کنید با دکترتان مشورت کنید، چون ممکن است رنگ موهایتان را تغییر دهد.

کتوکونازول

شامپوی حاوی کتوکونازول باعث کنترل و از بین بردن قارچ و باکتری‌هایی است که موجب پدید آمدن شوره و پوسته سر می‌شوند. این نوع شامپو جزو معروفترین و کاربردی ترین داروهای بدون نسخه و قابل خریداری از کلیه داروخانه هاست.

سالیسیلیک اسید

شامپوهای دارای سالیسیلیک اسید پوسته‌های اضافی را قبل از اینکه بریزند از روی سر حذف می‌کنند. در بعضی افراد، سالیسیلیک اسید، می‌تواند بیشتر باعث خشکی پوست سر شود و پوسته های بیشتری ایجاد کند.

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین – لیزر جای جوش و لک در تهران “


مطالب پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر:

تفاوتهای پوسته سر و شوره سر

عوامل تحریک کننده خشکی پوست سر

عوامل و محرک‌ها در تبخال لب ها

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24