تاثیرات مصرف قرص و کرم کلاژن

تاثیرات مصرف قرص و کرم کلاژن

بررسی تاثیرات مصرف قرص و کرم کلاژن

در مطلب امروز سایت دکتر مهدی سبکتکین – لیزر جای جوش و لک در تهران تاثیرات مصرف قرص و کرم کلاژن را مورد بررسی قرار می دهیم. کلاژن Collagen واژه یونانی به معنای تولید کننده چسب است. که امروزه به عنوان یک عامل ضد پیری شناخته می‌شود.

مزیت های مصرف قرص و کرم کلاژن

مصرف کلاژن به صورت طبیعی از مواد غذایی یا با استفاده از محصولات کرمی، منجر به جوانسازی پوست صورت و بدن شما خواهد شد. کلاژن فراوان ترین پروتئین بدن انسان است. که باعث کنار هم قرار گرفتن بافت های بدن می‌شود. به طور طبیعی بدن کلاژن مورد نیاز خود را تامین می‌کند. اما متاسفانه با افزایش سن، سطح تولید کلاژن مورد نیاز کاهش یافته و همین اتفاق منجر به بروز چین و چروک و خطوط ریز پوستی می‌شود. عوامل دیگری مانند مصرف زیاد شکر و قند، استعمال دخانیات، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه های آفتاب نیز باعث کاهش کلاژن سازی بدن می‌شوند.

با اصلاح عادت های غذایی، مصرف مواد طبیعی و کرم های جوان کننده پوستی می‌توان به روند تولید این ماده در بدن کمک کرد. که اگر اینکار را انجام ندهیم در مدت زمان کمی شاهد ریزش مو، شکستن ناخن ها، آسیب پذیری دندان ها و غضروف ها و ضعف روده ها خواهیم بود. در حال حاضر از این ماده به وفور در صنعت زیبایی و پزشکی استفاده می‌شود. به این دلیل که اگر پروتئین کلاژن در بدن دچار تغییر شکل شود یا به ذرات کوچکتر تقسیم شود بازهم این توانایی را دارد که مجددا جذب بدن شود. حالت کشسانی ایجاد شده توسط کلاژن، باعث جوانسازی پوست می‌شود.

کلاژن یک پروتئین است که در بافتهای مختلف و از جمله پوست وجود دارد. و نقش مهمی در استحکام ، سفتی و شادابی پوست دارد. این پروتئین مولکول بزرگ و پیچیده ای است که از آمینو اسیدهای متعددی تشکیل شده است. با توجه به بزرگی مولکول امکان عبور از پوست را ندارد و از طریق کاربرد موضعی یصورت کرم امکان شرکت در ساختار پوست را ندارد.

ژل های کلاژن ساز | لیزر جای جوش و لک

جلوگیری از افتادگی پوست با مصرف قرص و کرم کلاژن

با توجه به توضیحات فوق نتیجه می گیریم که کرمهای حاوی کلاژن نمیتوانند نقشی در سفتی، جوانسازی پوست و استحکام پوست داشته باشند. و حداکثر نقش یک کرم نرم کننده معمولی را دارند. از طرف دیگر کلاژن برای جذب از دستگاه گوارش لازم است به اجزای اسیدآمینه تجزیه شده و عملا پس از جذب چیزی از آن بصورت کلاژن در بدن باقی نمی ماند. پس در عمل خوردن کلاژن هیچ ارجحیتی بر سایر پروتئینها ندارد و با توجه به قیمت بالای این محصولات بهتر است هزینه آنها صرف یک برنامه غذایی سالم حاوی پروتئین های خوب شود.

تنها راه وارد کردن پروتئین کلاژن به پوست تزریق مستقیم آن به داخل آن است. که سالها قبل انجام میشد که در حال حاضر تقریبا منسوخ شده است. چون مواد بهتر و کم عارضه تری مانند هیالورونیک اسید جایگزین آن شده اند.

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین – لیزر جای جوش و لک در تهران


مطالب پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر:

افراد مستعد ابتلا به میخچه پا

تشخیص و پیشگیری از بیماری اریتراسما

نکات مراقبتی در مصرف مکملهای زیبایی تقویت پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24