تغییرات پوست در ۴۰ و ۵۰ سالگی

تغییرات پوست در ۴۰ و ۵۰ سالگی

بررسی تغییرات پوست در ۴۰ و ۵۰ سالگی

اگرچه می‌توانید در دهه ۳۰ زندگی خود انتظار بروز برخی از علائم ظریف دوره پیری را داشته باشید، اما دهه ۴۰ زندگی شما زمانی است که واقعاً تغییرات اساسی را در استحکام و ظاهر پوست خود مشاهده خواهید کرد. به طور کلی، پوست شما در دهه ۴۰ زندگی‌تان دچار تغییرات زیادی می‌شود که می‌تواند به صورت تیرگی، خشکی و ترمیم کندتر در اثر استرس ظاهر شود. در این مقاله سایت دکتر مهدی سبکتکین متخصص لیزر جای جوش و لک در تهران، تغییرات پوست در ۴۰ و ۵۰ سالگی را مورد بررسی قرار می دهیم.

علاوه براین، ممکن است که احساس نازک شدن پوست و کاهش کشسانی آن را داشته باشید. بروز نوسانات هورمونی نیز می‌تواند باعث شود که آکنه دوباره ظاهر شود. به همان گونه‌ای که شما در دوران نوجوانی مجبور به مقابله با آن بوده‌اید. علاوه براین، رنگدانه‌های اضافی و عوارض ناشی از تابش خورشید نیز برجسته‌تر می‌شوند. در دوران پیری، افراد ممکن است با نگرانی‌های مختلفی درباره سلامتی پوست خود روبه‌رو شوند. از جمله این موارد، عبارت‌اند از:

افتادگی پوست

افتادگی پوست در دهه ۴۰ و ۵۰ سالگی به علت کاهش حجم و از دست دادن خاصیت ارتجاعی رخ می‌دهد. خاصیت ارتجاعی پوست شامل توانایی پوست در بازگشت به حالت اولیه در صورت کشش است. در جوانی، پوست شما حاوی مقدار زیادی کلاژن و الاستین است. این دو مولکول، پروتئین‌هایی هستند که به پوست ساختار کشسان و توانایی کشش را می‌دهند. با افزایش سن، تولید کلاژن و الاستین شروع به کاهش می‌کند و منجر به کاهش خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود که می‌تواند به صورت افتادگی پوست به خصوص در ناحیه فک و گردن ظاهر شود.

عوامل پیری پوست کدامند؟ | لیزر جای جوش و لک در تهران

چین و چروک

به طور کلی، چین و چروک‌ها دست به دست هم می‌دهند که این مسئله می‌تواند خاصیت ارتجاعی و حجم پوست را تحت تاثیر خود قرار ‌دهد. علاوه براین، این مسئله می‌تواند در اثر عاملی مانند آسیب‌های ناشی از نور خورشید ایجاد شده باشد. با این حال، چین و چروک همچنین می‌تواند توسط استرس اکسیداتیو ناشی از مواردی مانند آلودگی و رژیم غذایی نامناسب ایجاد شود. که بر تولید کلاژن و الاستین پوست نیز تأثیر می‌گذارد.

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین لیزر جای جوش و لک در تهران

تیرگی پوست

با بالغ شدن پوست، توانایی آن برای تجدید سلول‌های سطحی کند می‌شود. این مسئله باعث تجمع سلول‌های مرده بر روی سطح پوست می‌شود. با این حال، بازسازی کندتر سلول‌های عمق پوست نیز باعث بروز تیرگی در سطح می‌شود. به این معنی که با افزایش سن، برای حفظ شادابی پوست، باید بیشتر از لایه‌بردار‌ها استفاده کنید.

آسیب‌های ناشی از تابش خورشید

علت اصلی بروز اکثر مشکلات پوستی در دهه ۴۰ و ۵۰ زندگی، پیری ناشی از تابش نور خورشید است. پیری نوری آسیبی است که در اثر قرار گیری در معرض نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش ایجاد می‌شود و مسئول ۹۰ درصد از تغییرات قابل مشاهده‌ای است که با افزایش سن در پوست خود مشاهده می‌کنید. پیری نور نتیجه مستقیم قرار گرفتن در معرض نور خورشید است که در طول زندگی انباشته شدند و معمولاً برای رفع این مشکل، نیاز به مداخله درمانی زیبایی وجود دارد.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

علل انواع برجستگی روی ناخن

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

روش های خانگی و پزشکی درمان جای جوش

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24