جای جوش پس از لیزر

بررسی جای جوش پس از لیزر

در این مطلب از سایت دکتر مهدی سبکتکین متخصص لیزر جای جوش و لک در تهران جای جوش پس از لیزر را مورد بررسی قرار می دهیم. اگر موهای زائد شما دقیقا روی جوش ها رشد کرده اند. احتمال این که پس از لیزر موهای زائد پوستتان تحریک و ملتهب شود بیشتر است. معمولا در این شرایط پوست شما بیش از حد معمول جوش می زند. اما جای نگرانی وجود ندارد. با تخریب فولیکول های مو، پس از دو تا سه جلسه لیزر موهای زائد جای جوش پس از لیزر سطح پوست کاملا از بین می روند. در صورتی که در جلسات اول پوستتان به طور غیر طبیعی ملتهب شد، بلافاصله به کلینیک مراجعه کنید تا داروی مناسب شما را تجویز کند. علاوه بر پماد هایی که پزشکتان تجویز می کند. می توانید برای کاهش التهاب و جوش ها از کمپرس یخ استفاده کنید.

اصلاح حین از بین بردن موهای زائد

اگر عادت دارید که به طور مداوم از روش های قدیمی حذف موهای زائد مانند تیغ زدن یا اپیلاسیون استفاده کنید و به دنبال شیو کردن یا اپیلاسیون پوستتان جوش می زند، بهترین گزینه ی درمانی برای شما لیزر موهای زائد است. یکی از دلایل اصلی جوش زدن پس از اصلاح، موهای زیر پوستی است. لیزر مو علاوه بر درمان جوش های ناشی از اصلاح حین از بین بردن موهای زائد، همه ی موهای زیر پوستی شما را نیز از بین خواهد برد. در این صورت پس از لیزر جوش نخواهید زد. پس جای نگرانی وجود ندارد و می توانید با خیال راحت درمان خود را انجام دهید.

لیزر و درمان بیماری های پوستی | لیزر جای جوش و لک

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین لیزر جای جوش و لک در تهران

جوش های پس از لیزر ناشی از التهابات پوستی هستند. و معمولا هفت تا ده روز بعد از بین می روند و جای آنها نیز روی پوست باقی نمی ماند. در واقع جوش های روی پوست از ضایعات رایج استفاده از لیزر نیست و علت اصلی ایجاد جوش در بیشتر بیماران عدم رعایت اصول بهداشتی و توصیه های پزشک متخصص است.

اگر جوش های صورت و بدن شما پس از لیزر، غیر طبیعی و شدید است، توصیه می شود. به پزشک متخصص خود مراجعه کنید تا داروها و پماد های ضد التهاب و ضد آکنه را برایتان تجویز کند. به این ترتیب جوش ها زودتر از بین می روند و احتمال این که آثار آن ها روی پوست باقی بماند. کاهش می یابد. از خود درمانی، درمان های خانگی و توصیه ی افراد غیر متخصص اجتناب کنید. چون بیشتر این خود درمانی ها نه تنها جای جوش ها را درمان نمی کنند. بلکه آن ها را تشدید می‌کند. به جز دستورات پزشک متخصص خود هیچ اقدام دیگری انجام ندهید.

بیشتر بخوانید :

نکات مراقبتی پیلینگ پوست