درمان خانگی خارش پوست بدن

گاهی می‌توان در خانه با انجام اقدامات ساده خارش را کاهش داد.

هدف از درمان خارش یافتن علت و از بین بردن علائم آن است.

برخی از درمان‌های طبیعی و خانگی عبارتند از:

• خنک‌کردن محل خارش: یک پارچه سرد و مرطوب یا کیسه یخ را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی ناحیه آسیب‌دیده قرار دهید. همچنین می‌توانید لوسیون یا کرم را در یخچال قرار دهید تا هنگام استفاده، پوست خنک شود.

• استفاده از پوشش مرطوب: پارچه‌ای مرطوب مانند گاز استریل را روی ناحیه موردنظر قرار دهید. این کار علاوه بر آبرسانی و تسکین خارش یک مانع فیزیکی برای خاراندن پوست است.

• بلغور جو دو سر: بلغور جو دو سر را آسیاب کرده و در آب حل کنید. این ماده سد محافظی روی پوست ایجاد می‌کند. برای کاهش خشکی و خارش مناسب است.

• استفاده از سرکه سیب: سرکه سیب حاوی اسید استیک است و برای ضدعفونی زخم استفاده می‌شود. به‌ویژه برای تسکین خارش سر مناسب است.

درمان خانگی خارش پوست بدن | لیزر جای جوش و لک در تهران لیزر جای جوش در تهران

درمان خارش پوست صورت چیست؟

برای درمان خارش صورت باید علت ایجاد خارش پوستی مشخص شود. معمولا نمی‌توان سرخود از درمان‌های خانگی برای بهبود خارش صورت استفاده کرد زیرا پوست صورت حساس است و در معرض دید است. می‌تواند به طور مستقیم بر روی زیبایی و اعتماد به نفس شما اثر بگذارد. بنابراین بهتر است که با مشاهده‌ی خارش پوست صورت، حتما به متخصص پوست و مو و زیبایی مراجعه کنید.

کسانی که خارش صورت دارند و علت آن حساسیت پوستی است، می‌توانند آن را با داروهای ضد حساسیت درمان کنند. در غیر این صورت بهتر است که از روش‌های دیگر برای بهبود آن استفاده کرد.

مطالب پیشنهادی:

درمان خارش پوست