روش‌های درمان جای جوش با لیزر

روش‌های درمان جای جوش با لیزر

بررسی روش‌های درمان جای جوش با لیزر

برای از بین بردن جای جوش انواع دستگاه‌های لیزر با کاربرد مختلف وجود دارند. پزشک با توجه به نوع اسکار آکنه و شدت جای جوش نوع لیزر را مشخص می‌کند. در این مقاله سایت دکتر مهدی سبکتکین متخصص لیزر جای جوش در تهران، روش‌های درمان جای جوش با لیزر را مورد بررسی قرار می دهیم.

درمان جای جوش با لیزر co۲ – درمان جای جوش با لیزر فرکشنال

لیزر فرکشنال co۲ از بهترین لیزرها برای درمان جای جوش و آکنه است. این نوع لیزر تهاجمی‌ترین نوع لیزر بوده و نتایج آن رضایت بالایی به همراه دارد. لیزر فرکشنال پوست را درمان کرده و رشد سلول‌های جدید را تحریک می‌کند. لیزر فرکشنال co۲ سوراخ‌های میکروسکوپی و بسیار ریز در لایه‌های عمیق پوست ایجاد می‌کند. این فرآیند باعث تولید کلاژن می‌شود. حدود یک هفته بعد از درمان می‌توانید نتایج را مشاهده کنید.

درمان جای جوش با لیزر اربیوم (لیزر Fraxel)

بعد از لیزر فرکشنال لیزر اربیوم شناخته شده‌ترین نوع لیزر برای درمان جای آکنه است. لیزر Fraxel در واقع لیزر فرکشنال غیر سایشی محسوب می‌شود. در هر جلسه باید بخش کوچکی از پوست درمان شود. این لیزر به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کرده تا کلاژن‌سازی را تحریک کند. این لیزر علاوه بر برطرف کردن لک‌های ناشی از جوش می‌توان اسکارهای آکنه را تا حد زیادی بهبود دهد. لیزر اربیوم لایه‌های پوست را سوراخ نمی‌کند و به همین دلیل نسبت به لیزر فرکشنال co۲ تاثیر کمتری دارد.

مزایای لیزرهای دایود در درمان مشکلات پوستی | لیزر جای جوش در تهران

درمان جای جوش با لیزر KTP

از لیزر KTP برای درمان قرمزی صورت و روزاسه استفاده می‌شود. کلمه KTP مخفف پتاسیم تیتانیل فسفات است. بعد از یک تا سه جلسه درمان قرمزی و تغییر رنگ پوست ناشی از جای جوش از بین می‌رود. این لیزر نواحی دارای هموگلوبین (قرمزی) روی پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد. لیزر KTP روی رگ‌های خونی زیر پوست تاثیر می‌گذارد و با فروپاشی رگ‌های خونی قرمزی جای جوش از بین می‌رود.

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین، لیزر جای جوش در تهران

درمان جای جوش با لیزر پالسی IPL

لیزر پالسی IPL یکی از انواع رایج درمان جای جوش با لیزر است. این نوع لیزر می‌تواند هایپرپیگمانتاسیون حاصل از جوش و آکنه را برطرف کند. به همین دلیل برای از بین بردن لک‌های قهوه‌ای و قرمز گزینه خوبی است. اما این لیزر کلاژن سازی را تحریک نمی‌کند و برای درمان فرورفتگی‌های پوست مناسب نیست.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

علل ایجاد ضایعات پوستی روی کمر

علل ایجاد انواع لکه پوستی

نحوه تشخیص نوع پوست

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24