روشهای درمان لکه های قهوه ای جای جوش

روشهای درمان لکه های قهوه ای جای جوش

بررسی روشهای درمان لکه های قهوه ای جای جوش

در مقاله امروز از سایت دکتر مهدی سبکتکین متخصص لیزر جای جوش و لک در تهران روشهای درمان لکه های قهوه ای جای جوش را مورد بررسی قرار می دهیم. درمان لکه های قهوه ای جای جوش، درست مانند درمان لک صورت سه دسته اصلی را شامل می‌شود که عبارتند از :

  • محصولات ضد لک
  • لایه برداری ( استفاده از کرم های لایه بردار، پیلینگ شیمیایی، لیزر، میکرودرم ابریژن و …)
  • مصرف مداوم ضد آفتاب مناسب پوست

استفاده محصولات ضد لک

درمان هر گونه لک صورت از جمله لکه های قهوه ایی جای جوش، در ابتدا با استفاده از کرم های ضد لک حاوی هیدروکینون و ترتینوئین انجام می شود. با توجه به اندازه و عمق لک درمان کامل ممکن است به مدت 2 الی 3 ماه به طول بیانجامد اما معمولاً بعد از 2 الی 3 هفته نتایج استفاده از کرم های ضد لک مشخص شده و لک ها شروع به کم رنگ شدن و از بین رفتن می کنند.

انجام لایه برداری

برای لایه برداری پوست همانطور که اشاره شد می‌توان از روشهای مختلفی استفاده نمود این روشها شامل موارد زیر می‌باشند :

پیلینگ شیمیایی

پیلینگ شیمیایی می تواند تا حد زیادی سلول های مرده پوست را از بین برده و شفافیت را به پوست شما هدیه دهد. در این تکنیک ماده شیمیایی مخصوصی بر روی پوست اعمال می شود که این خود موجب لایه برداری از سطوح بیرونی می شود. به دنبال این تکنیک پوست روشن تر شده و درخشش خود را باز می یابد. پس از لایه برداری با استفاده از پیلینگ شیمیایی، لکه های قهوه ای ناشی از جوش یا به کلی از بین رفته و درمان می‌شوند یا در حد قابل قبولی کم رنگ تر و محو تر می‌گردند.

استفاده از لیزر

لیزر هایی مانند لیزر های کیوسوئیچ و لیزرهای پیکو به طور گسترده ای برای درمان لک قهوه ایی ناشی از جای جوش مورد استفاده قرار میگیرند. این لیزرها با تجزیه رنگدانه ها به قطعات کوچکتر کار عمل می‌کنند. در نتیجه سیستم ایمنی بدن میتواند این قطعات ملانین را به طور طبیعی از بین ببرد بهتر است. ابتدا به پزشک مراجعه کنید تا بدانید کدام نوع درمان با لیزر برای شما مناسبتر است.

هورمون ها و ایجاد لکه های پوستی | لیزر جای جوش و لک در تهران

لیزر فرکشنال CO2 نیز با توجه به اثراتی که می‌تواند بر روی پوست داشته باشد. جهت درمان طیف گسترده ای از مشکلات پوستی از جمله لکه های قهوه ای ناشی از جای جوش مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش درمانی، سوراخهای میکروسکوپی در لایه های عمیق تر پوست ایجاد میشود که این حفره ها باعث تولید کلاژن و بازسازی پوست خواهند شد. در نتیجه پوست جدید بدون لکه های قهوه ناشی از جای جوش متولد خواهد شد. پس از انجام لیزر فرکشنال CO2 همچنین می‌توان کاهش محسوس چین و چروک ها، منافذ باز پوست و جوانسازی پوست را شاهد بود.

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین لیزر جای جوش و لک در تهران

میکرودرم ابریشن

میکرودرم ابریژن روشی برای لایه برداری پوست است که جهت رفع لکه های پوستی، جوانسازی پوست، زیباسازی و همچنین درمان برخی مشکلات دیگر پوستی کاربرد دارد. در این روش سطح پوست با استفاده از مواد کریستالی ساییده می‌شود و سلولهای سطح پوست برداشته خواهند شد. پس از این فرآیند پوست با تولید کلاژن بیشتر اقدام به تولید سلولهای جدید نموده که این سلولها مشکلات ایجاد شده توسط سلولهای قبلی (مانند لکه های قهوه ای ناشی از جای جوش) را ندارند.

مصرف مداوم ضد آفتاب مناسب پوست

توجه داشته باشید؛ در صورت بکارگیری هر کدام از روشهای درمان لک جای جوش، یکی از عوامل موثر در موفقیت درمان، مراقبت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید است. لازم به ذکر است. در صورت عدم مراقبت از پوست در برابر تابش مستقیم نور خورشید، هم بدون درمان لکه های پوستی تیره تر و واضح تر خواهند شد. و هم در جریان بکارگیری روشهای درمانی، این اقدامات با موفقیت روبرو نخواهند بود. ضمن اینکه در لکه های قهوه ای ناشی از جای جوش، با استفاده مکرر از ضد آفتاب، حتی بدون اقدامات درمانی، به مرور زمان لکه ها کمرنگ تر شده و بهبود می‌یابند. به همین دلیل استفاده از ضد آفتاب مناسب پوست با تمدید به موقع از الزامات مبتلایان به هر گونه لک پوستی می‌باشد.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

مراقبت صحیح از پوست

عوامل موثر بر آسیب های دور چشم

مراقبت از پوست با حفظ رطوبت

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24