روش های از بین بردن موهای زیرپوستی

روش های از بین بردن موهای زیرپوستی

بررسی روش های از بین بردن موهای زیرپوستی

یکی از مشکلاتی که بعد از اپیلاسیون یا شیو به وجود می آید موهای زیرپوستی است که موجب می شود پوست ناصاف و کثیف دیده شود. در مطلب امروز سایت دکتر مهدی سبکتکین، لیزر جای جوش در تهران روش های از بین بردن موهای زیرپوستی را مورد بررسی قرار می دهیم.

اغلب افراد سعی می ‌کنند با هر روشی که شده این موها را بیرون بکشند و پوست خود را صاف و تمیز کنند اما روش های اشتباه منجر به ایجاد عفونت و زخم می شود. به همین دلیل باید راه های از بین بردن موهای زیرپوستی را یاد گرفت تا پوست تان خراب نشود.

چگونگی ایجاد موهای زیرپوستی

موهای زیرپوستی موقعی ایجاد می شوند که ساقه موها به جای رشد به سمت بیرون، به داخل پوست رشد کنند. ممکن است آنها مانند برآمدگی‌ های برجسته و قرمز شبیه جوش ظاهر ‌شوند که لمس شان دردناک است.

پیشگیری از رویش موهای زیرپوستی

قبل از اپیلاسیون پوست را لایه برداری و پاکسازی کنید.

قبل اپیلاسیون یا تیغ زدن، پوست تان را با آب گرم و صابون بشویید. علاوه بر این می توانید به آرامی روی ناحیه مورد نظر لیف بکشید. این کار موجب از بین بردن چربی ها و کثیفی سطح پوست می شود و جلوی بسته شدن فولیکول ‌های مو با سبوم (ماده چرب که توسط غدد سباسه ترشح می ‌شود) را می‌ گیرد. همچنین این روش لایه برداری کمک می کند تا موهای زائد بالا بیایند و عمل اپیلاسیون و تیغ زدن راحت و سریع تر انجام شود.

مراقبت های مهم در اصلاح صورت با کرم موبر | لیزر جای جوش و لک در تهران | دکتر مهدی سبکتکین

روش های از بین بردن موهای زیرپوستی

از بین بردن موهای زائد با کرم موبر

موهای زیرپوستی بیشتر زمانی اتفاق می افتد که افراد برای از بین بردن موهای زائد خود از شیو یا اپیلاسیون استفاده می کنند. می توان به جای این روش ها از کرم موبر استفاده کرد.

لباس های گشاد بپوشید.

بعد از انجام شیو یا اپیلاسیون حدالامکان تا 24 ساعت بعد لباس های تنگ و سفت نپوشید چرا که موجب رویش موهای زیر پوستی و زبری پوست می شود.

از کمپرس آب گرم کمک بگیرید.

یک روش برای از بین بردن موهای زیرپوستی بعد از اپیلاسیون این است که در کاسه ای آب داغ بریزید. دستمالی را در آن فرو ببرید و آبش را بگیرید. سپس آن را روی موهای زیر پوستی تان قرار دهید. وقتی که دستمال سرد شد دوباره این کارها را تکرا کنید. با تکرار این روش می توانید مو را به سطح پوست برسانید.

پوست تان را مرطوب نگه دارید.

به دلیل اینکه بعد از اپیلاسیون و تیغ زدن پوست خشک می شود و موهای زیرپوستی نیز در پوست های خشک بیشتر می رویند، بهتر است از مرطوب کننده های غیر روغنی قبل و بعد اپیلاسیون استفاده کنید. بعد از زدن کرم، پوست را خوب ماساژ دهید. این کار به موها اجازه میدهد که کاملا طبیعی رشد کنند.

قرص آسپرین بمالید.

قرص آسپرین حاوی اسید سالیسیک است و به از بین بردن سلول های مرده پوست و خارج شدن سریع تر موها کمک می کند. روش کار به این صورت است که دو عدد قرص آسپرین را کوبیده و با آب مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را روی پوست تان بمالید 15 دقیقه صبر کنید و بعد آبکشی کنید.

از لیف گرم ، مسواک نرم و یا کیسه استفاده کنید.

موهای زیرپوستی را می توان به وسیله لیف ، یک مسواک نرم یا کیسه با حرکات دایره ای روی پوست از بین برد. این موها بر اثر مالش کم کم نرم شده و از سطح پوست خارج می ‌شوند.

علاوه بر آن میتوان زیر آب گرم این کار را انجام دهید چون آب گرم منافذ را باز کرده و باعث می‌ شود فولیکول‌ ها راحت ‌تر از پوست خارج شوند. این روش برای از بین بردن موهای زیر پوستی عالی است.

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین – لیزر جای جوش در تهران “


مطالب پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر:

مزایا و عوارض حمام آفتاب گرفتن

نکات مهم قبل از مصرف مکمل‌های مو

ترفندهای پیشگیری از جوش زدن در پریودی

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24