روش های درمان جوش بارداری

روش های درمان جوش بارداری

بررسی روش های درمان جوش بارداری

در ادامه این مطلب سایت دکتر مهدی سبکتکین – لیزر جای جوش در تهران روش های درمان جوش بارداری را مورد بررسی قرار می دهیم. آکنه بارداری یک عارضه طبیعی است و معمولا با بازگشت سطح هورمون ها به حالت طبیعی کاهش می‌یابد. بنابراین، صحیح‌ترین کاری که باید انجام شود این است که از روش‌های درمان دارویی تجویزی یا درمان‌های شیمیایی بدون نسخه برای درمان انواع جوش صورت اجتناب کنید. در عوض، شما می‌توانید برای درمان از روش های خانگی بدون دارو استفاده کنید. اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید، قبل از شروع هر روشی برای درمان آکنه با پزشک خود برای بهترین و امن‌ترین راه درمان مشورت کنید.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید برای درمان در نظر داشته باشید، تغییر سبک زندگی است. بسیاری از راهکارهای درمانی رایج که اکثر افراد برای درمان جوش استفاده می‌کنند، طی بارداری مجاز نیست. با این حال برخی از روش‌های پاکسازی پوست می‌تواند برای شما کمک‌کننده باشد:

استفاده از شوینده‌های ملایم صورت

بهترین درمانی که می‌توانید برای پوست داشته باشید، مراقبت خوب از پوست طی بارداری برای جلوگیری از تشدید جوش است. باید صورت خود را به آرامی با استفاده از شوینده‌های ملایم دو بار در روز، یک بار صبح و یک بار شب بشویید.

خودداری از شستشوی بیش از حد پوست

در بارداری پوست حساس‌تری دارید و شستشوی بیش از حد، رطوبت طبیعی پوست را از بین می‌رود. این حالت باعث می‌شود که غدد چربی فعالیت بیشتری داشته باشد تا کمبود رطوبت را مجدد جبران کند و بیشتر مستعد جوش زدن می‌شود.

دست نزدن به جوش‌های خود

زمانی که جوش می‌زنید نباید به جوش‌های خود دست بزنید؛ زیرا باعث ماندگاری بیشتر جوش در بارداری و همچنین باقی ماندن جای جوش و ایجاد زخم می‌شود.

مرطوب نگهداشتن پوست

استفاده از مرطوب کننده بدون چربی، تحریک پوست را به حداقل می‌رساند. گاهی برخی از افراد به دلیل استفاده از صابون پوست‌شان خشک می‌شود و در نهایت پوست مستعد جوش خواهد شد.

تمیز کردن همیشگی پوست

علاوه بر این که باید طی روز دو بار صورت خود را بشویید، موهایتان نیز به خصوص اگر چرب است، باید به‌طور منظم شسته شود. مواردی مانند روبالشی، کلاه یا حوله خود را که مرتب استفاده می‌کنید باید تمیز نگه دارید، همچنین باید تلفن همراه یا منزل را همیشه تمیز کنید.

استفاده از محصولات پوستی فاقد چربی

هنگام خرید محصولات مراقبتی و آرایشی پوست باید نوعی را انتخاب کنید که فاقد چربی و ضد آکنه باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله باید و نبایدهای آرایشی در بارداری را مطالعه کنید.

انواع جوش و آکنه‌ در بارداری | لیزر جای جوش در تهران | دکتر مهدی سبکتکین

ضرورت مصرف ضد آفتاب

آفتاب خوردن بیش از حد پوست نه تنها خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد، بلکه منجر به پیری زودرس پوست هم می‌شود. همچنین طی بارداری بسیاری از خانم‌ها به دلیل نور خورشید متوجه لکه‌هایی روی صورت خود می‌شوند. هر زمان که قصد بیرون رفتن از منزل را دارید، باید از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30 و بدون چربی استفاده کنید. همچنین باید از عینک آفتابی و کلاه لبه‌دار نیز برای جلوگیری از تابش نور خورشید به صورت استفاده کنید.

استرس خود را کنترل کنید

شاید گفتن اینکه استرس خود را کنترل کنید به زبان، ساده باشد؛ اما در حقیقت کار دشواری است. اگر آرامش خود را حفظ نکنید باعث بدتر شدن جوش در بارداری می‌شود.

مصرف ویتامین A

مصرف این ویتامین به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند، منابع سرشار از ویتامین A شامل شیر، هویج، ماهی و تخم مرغ است. اما به هیچ نباید از مکمل ویتامین A استفاده کنید؛ چرا که مصرف بیش از حد آن در بارداری برای کودک در حال رشد مضر خواهد بود.

تغذیه از مواد غذایی سالم

مصرف قند و غلات تصفیه شده را کمتر کنید، رعایت این نکته به صاف و شفاف شدن پوست کمک می‌کند. به جای آن میوه، سبزیجات، غلات کامل، آجیل و ماهی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

نوشیدن زیاد آب

هیدراته نگه داشتن بدن به پوست شما کمک می‌کند تا همیشه رطوبت کافی داشته باشد و در نهایت پوست بهتری خواهید داشت.

در خصوص استفاده از درمان موضعی با پزشک مشورت داشته باشید. همانطور که گفتیم نمی‌توانید هیچ داروی بدون نسخه‌ای را برای درمان جوش در بارداری استفاده کنید. برای دریافت داروهای موضعی باید به پزشک مراجعه کنید. احتمالا ممکن است کرم‌هایی حاوی اریترومایسین یا سایر آنتی بیوتیک‌ها تجویز کند.

لایه بردارهای ساخته شده با اسید میوه، اسید گلیکولیک و… گزینه‌های مناسبی هستند، زیرا به پوست نفوذ نمی‌کند با این حال گاهی تحریک‌کننده است.

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین – لیزر جای جوش در تهران “


مطالب پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر:

پیشگیری ، تشخیص و درمان بیماری پوست مرغی

درمان های خانگی بیماری پوست مرغی

علل جوش زدن صورت در بارداری

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24