روش های درمان لیپوم

روش های درمان لیپوم

بررسی روش های درمان لیپوم

در مطلب امروز سایت دکتر مهدی سبکتکین، لیزر جای جوش در تهران روش های درمان لیپوم را مورد بررسی قرار می دهیم. به طور معمول، لیپوم هیچ مشکلی برای سلامتی شما ایجاد نمی کند. با این حال، یک متخصص پوست می تواند توده را در صورتی که شما را آزار می دهد درمان کند. آنها یک توصیه درمانی را بر اساس عوامل مختلفی ارائه می کنند، از جمله:

  • اندازه Lipoma
  • تعداد تومورهای پوستی که دارید
  • دردناک بودن

تزریق استروئید

تزریق استروئید نیز ممکن است به طور مستقیم در ناحیه آسیب دیده استفاده شود. این درمان می تواند لیپوم را کوچک کند، اما آن را به طور کامل از بین نمی برد.

تشخیص دقیق Lipoma

متخصصان پوست اغلب می توانند Lipoma را با انجام معاینه فیزیکی تشخیص دهند. در برخی موارد، متخصص پوست ممکن است از Lipoma بیوپسی بگیرد. در طول این روش، آنها نمونه کوچکی از بافت را می گیرند و برای آزمایش به آزمایشگاه می فرستند. متخصصان این آزمایش را برای رد احتمال سرطان انجام می دهند. اگرچه لیپوم سرطانی نیست، اما به ندرت می تواند لیپوسارکوم را که نوع بدخیم (سرطانی) است تقلید کند. آزمایشات بیشتر با استفاده از MRI ​​و سی تی اسکن تنها در صورتی لازم است که بیوپسی نشان دهد که Lipoma مشکوک لیپوسارکوم است.

برداشتن آن از طریق جراحی

لیپوم ها ممکن است در شکل و اندازه متفاوت باشند. Lipoma ها در قسمت های مختلف بدن نیز ممکن است متفاوت به نظر برسند. رایج ترین راه برای درمان لیپوم، برداشتن آن از طریق جراحی است. این به ویژه برای حالتی که تومور پوستی بزرگی دارید که هنوز در حال رشد است مفید است.

پزشک شما معمولاً یک عمل اکسیزیون را با شما تحت بی حسی موضعی انجام می دهد. آنها برشی در پوست شما ایجاد می کنند تا Lipoma را از بین ببرند. پس از برداشتن، برش را می دوزند. لیپوساکشن یکی دیگر از گزینه های درمانی منبع مورد اعتماد است. از آنجایی که لیپوم ها بر پایه چربی هستند، این روش می تواند اندازه آنها را کاهش دهد.

با این حال، برای جلوگیری از بازگشت آن، مهم است که پزشک لیپوم را به طور کامل حذف کند. این کار به اندازه لیپوساکشن موثر یا تضمین شده نیست. علاوه بر این، ممکن است یک Lipoma (یا بخشی از آن) زیر عضله باشد که لیپوساکشن نمی تواند به آن برسد.

هزینه حذف لیپوم می تواند بسته به موارد زیر متفاوت باشد:

  • اندازه رشد
  • محل رشد
  • پیچیدگی رویه

اکثر Lipoma ها کوچک هستند و می توان آنها را با بی حسی موضعی در مطب برداشت. هزینه عمل بستگی به روش انجام و کار پزشک دارد. با این حال، اگر وضعیت شما نیاز به اتاق عمل و بیهوشی عمومی داشته باشد، ممکن است هزینه بیشتر باشد.

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین – لیزر جای جوش در تهران “


مطالب پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر:

نکات مهم قبل از مصرف مکمل‌های مو

ترفندهای پیشگیری از جوش زدن در پریودی

روش های از بین بردن موهای زیرپوستی

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24