روش های لایه برداری مکانیکی پوست

روش های لایه برداری مکانیکی پوست

بررسی روش های لایه برداری مکانیکی پوست

در مطلب امروز سایت دکتر مهدی سبکتکین مرکز لیزر جای جوش در تهران روش های لایه برداری مکانیکی پوست را مورد بررسی قرار می دهیم. در لایه برداری مکانیکی از مواد زبری استفاده می‌شود که در برخورد با پوست مانند سمباته عمل می‌کنند و قادراند یک لایه از پوست را جدا نمایند. لایه برداری مکانیکی هم انواع گوناگونی دارد که در زیر به آنها اشاره شده است:

روش میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یک تکنیک لایه بردای غیر جراحی است. در این روش خارجی ترین لایه پوست که حاوی سلول های مرده است، به صورت مکانیکی از سطح پوست جدا شده و سپس به کمک مکنده برداشته می‌شوند. حاصل این کار پوستی صاف و نرم خواهد بود. اگر میکرودرم ابریژن اصولی و درست انجام شود، پوست شما ظاهری جوان، شاداب و شفاف به خود می گیرد. مکانیسم تاثیر میکرودرم ابریژن بدین شرح است؛ که با آسیب به لایه سطحی پوست، بدن به طور طبیعی این اتفاق را به عنوان آسیب تحلیل می‌کند. بنابراین به تکاپو می افتد وسلول هایی تازه و سالم را جایگزین سلول های از دست رفته پوست می‌نماید.

عوارض جانبی مصرف راکوتان | لیزر جای جوش و لک در تهران | دکتر مهدی سبکتکین

استفاده از اسکراب

استفاده از کرم ها و صابون های اسکراب حاوی دانه های زبر و خشن، به عنوان ساینده و لایه بردار برای جداسازی سلول های مرده از سطح پوست بسیار رایج است. کاربرد این محصولات برای درمان جوش های سرسیاه، کاهش چربی پوست و لطافت، طراوت و شادابی پوست است. حتی کیسه کشیدن در حمام هم به نوعی لایه برداری پوست محسوب می‌شود که البته صحیح بودن یا نبودن آن جای بحث دارد.

زمان مناسب جهت لایه برداری پوست

پس از پیلینگ، یکی از مواردی که بسیار حائز اهمیت است. مراقبت از پوست در برابر تابش مستقیم نور خورشید است. بعد از لایه برداری در صورت عدم رعایت این نکته، نه تنها نتایج مطلوب ایجاد نمی‌شود بلکه حتی ممکن است صدمات غیر قابل جبران نیز به پوست وارد شود. به همین علت در روزهای کوتاه و کم آفتاب سال مانند زمستان و پاییز، مراقبت از پوست پس از پیلینگ آسان تر است. و شاید بتوان گفت؛ لایه برداری در این اوقات مناسب تر است. البته همانطور که بارها گفته شده. در روزهای ابری هم نیاز به مراقبت از پوست وجود دارد. همچنین روزهای برفی که حتی نیاز به مراقبت از پوست افزایش هم می‌یابد.

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین – لیزر جای جوش در تهران “


مطالب پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر:

خطرات مصرف نکردن کرم ضد آفتاب

روش های مراقبت از پوست چرب

انواع مختلف کلاژن در بدن

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24