روش های مختلف میکرودرم ابریژن

روش های مختلف میکرودرم ابریژن

بررسی روش های مختلف میکرودرم ابریژن

در این مطلب از سایت دکتر مهدی سبکتکین مرکز لیزر جای جوش در تهران روش های مختلف میکرودرم ابریژن را مورد بررسی قرار می دهیم. میکرودرم ابریژن فرآیند لایه ‌برداری غیرتهاجمی پوست است که پوست شما را لایه برداری می کند. در این روش لایه رویی و سطحی پوست (سلول‌ های مرده) آرام تراشیده می شود تا تولید کلاژن صورت بگیرد و پوستی تازه و سالم شروع به رشد کند و چهره شما جوان ‌تر و شاداب ‌تر از قبل شود.

میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن یعنی برداشتن قسمتی از پوست (درم) به کمک تکه های خیلی ریز تراش دهنده (ابریژن) که این کار بسیار حساس و ظریف است. این روش شبیه این است که شما یک چوب را سمباده بکشید تا سطح آن صاف و صیقلی شود. لایه سطحی پوست اپیدرم و لایه زیری آن درم نام دارد. لایه اپیدرم نیز به چند طبقه تقسیم می شود که بالاترین طبقه آن یعنی طبقه اول شاخی نام دارد.

طبقه سطحی دارای سلول های مرده است که نقش محافظ برای لایه های زیرین پوست را دارد. سلول های پوست نیز از طبقات پایینی اپیدرم شروع به اضافه شدن کرده و با افزایش عمرشان به طبقه های بالاتر آمده و در نهایت در طبقه شاخی به صورت سلول های مرده از پوست جدا شده و می ریزند.

در این روش تمام پوست در معرض تماس با یک ماده معدنی بی خطر و بدون عوارض به نام پودر اکسید آلومینیوم قرار می گیرد که این پودر با داشتن کریستال های ریز موجب می شود پوست ساییده شده و بافت های مرده از بین برود و روند بازسازی و ترمیم پوست شروع شود. وقتی لایه‌ سطحی پوست برداشته می ‌شود بعد از بهبودی لایه‌ سطحی جدید زیباتر، جوان‌ تر و صاف تر خواهد بود.

روش الماسه

در این روش لایه های مرده پوست توسط هندپیس مجهز به تراشه الماسه مکیده می شود و عمل لایه برداری پوست انجام می شود.

روش کریستالی یا پودری

در این روش پودر اکسید آلومینیوم توسط هندپیس دستی به سطح پوست با فشار اسپری می شود و باعث تراشیده شدن لایه نازک و سطحی پوست می شود و از طریق مکنده پودرهای اضافی و لایه های مرده پوست را جمع می کند.

مراقبت های قبل از میکرودرم

همانطور که قبلا گفتیم میکرودرم ابریژن یک روش غیر تهاجمی است و به همین خاطر قبل از میکرودرم نیاز نیست کار خاص و پیچیده ای انجام دهید. اگر نگرانی خاصی بابت درمان دارید آن را با پزشک خود در میان بگذارید. چون فقط دکتر می تواند تشخیص دهد که اینکار برای شما مناسب است یا نه.

بهتر است قبل از انجام میکرودرم ابریژن در مورد موضوعات زیر با پزشک خود حرف بزنید:

  • بیماری ها وحساسیت هایی که دارید
  • محصولات آرایشی که استفاده می کنید
  • جراحی های زیبایی که تا حالا انجام دادید

یک هفته قبل از درمان از نور آفتاب، کرم های برنزه کننده و اصلاح صورت با وکس بپرهیزید. همچنین باید از کرم و ماسک های لایه بردار و محصولات آرایشی استفاده نکنید.

روش درمان مشکلات پوستی با میکرودرم ابریژن | لیزر جای جوش در تهران

روش انجام میکرودرم ابریژن

قبل از انجام اینکار باید پوست تمیز شود و صورت از چربی ها و مواد آرایشی پاک گردد. در طول جلسه بر حسب نوع پوست و ضایعه، سایش در جهات گوناگون و روی نواحی مختلف انجام می شود.

در آخر جلسه صورت پاک و شسته می شود و یک کرم قابض (مثل کالامین یا اسید دوزنگ) به محل مالیده می شود.

عوارض میکرودرم ابریژن

تا چند روز بعد از انجام میکرودرم ابریژن احتمالا عوارض زیر را تجربه خواهید کرد. این عوارض موقتی هستند و طی چند روز خوب می ‌شوند:

  • قرمزی پوست
  • ورم پوست
  • کبودی
  • احساس سوختگی
  • احساس سوزن سوزن شدن پوست
  • افزایش حساسیت به آفتاب

میکرودرم ابریژن می ‌تواند عوارض بیشتر و بدتری هم داشته باشد. مثل زخم شدن پوست. این عوارض ممکن است به خاطر خطای پزشکی به خاطر اشتباه در نحوه انجام میکرودرم باشد. اگر زخم های تان خیلی دیر بهبود پیدا می کنند، جای زخم ها گوشت اضافه می آورد و یا سابقه تبخال زدن بهتر است از این روش استفاده نکنید.

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین – لیزر جای جوش در تهران “


مطالب پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر:

عوارض پوستی اصلاح صورت

عوارض بند انداختن صورت

مقایسه میکرونیدلینگ و میکرودرم

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24