علل ترس از لیزر موهای زائد
Blonde woman having underarm Laser hair removal epilation. Laser treatment in cosmetic salon

علل ترس از لیزر موهای زائد

بررسی علل ترس از لیزر موهای زائد

در این مطلب از سایت دکتر مهدی سبکتکین متخصص لیزر جای جوش در تهران علل ترس از لیزر موهای زائد را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • تبليغات اشتباه
  • استفاده عموم از تكنولوژى هاى قديمى
  • برندسازى دستگاههاى خاص بدون توجه به رنگ پوست و جنس موهاى نژاد ايرانى

اولین دستگاه های لیزر موهای زائد دردناک بودند

در زمينه كاهش موهاى ناخواسته ،در ابتدا ليزرها و سيستم هاى نورى وارد بازار شدند كه بسيار دردناك بودند و در بسيارى موارد باعث سوختگى و عارضه مى شدند و همچنين به تعداد جلسات زيادى نياز داشتند. با پيشرفت تكنولوژى و ورود دستگاههاى جديد اين مشكلات تا حد زيادى برطرف شده است اما همچنان شاهد آن هستم كه بسيارى از مراجعين در اولين جلسه مراجعه با ترس و نگرانى فراوان مراجعه مى كنند و دليل آن را شنيدن داستانهاى ترسناك از دردناك بودن ليزر و ايجاد سوختگى و عارضه در دوستان و نزديكان خود مى دانند ،و بعد از اطمينان خاطر و تضمينى كه به آنها مى دهم جلسه اول رو بدون هيچ گونه مشكلى طى مى كنند و تعجب مى كنند كه چرا تا بحال براى ليزر موهاى زائد اقدام نكرده بودند و چرا ديگران تا اين اندازه آنها را ترسانده بودند.

آشنایی با لیزر موهای زائد | لیزر جای جوش و لک در تهران

عوارض سوختگی با لیزر موی زائد

با اينكه قبول داریم ليزر الكساندرايت قوى ترين ليزر در زمينه ليزر موهاى زائد مى باشد. اما معتقدم اين ليزر براى بيشتر افراد ايرانى بسيار نامناسب است زيرا اكثر افراد داراى طيف پوست گندمگون تا سبزه هستند و حتى افرادى كه پوست سفيد و روشن دارند در بعضى نواحى مثل ناحيه بيكينى و زيربغل داراى تيرگى مى باشند كه همين مسئله ليزر الكساندرايت را نامناسب مى سازد.

اكثر دستگاههاى الكساندرايت دردناك هستند و بخصوص در افراد با پوست سبزه سوختگى ايجاد مى كنند و در نواحى با پوست تيره و يا موهاى نازك فاقد جوابدهى مى باشند،دستگاههايى هم كه داراى كولينگ قوى گازى معروف به الكس سرد هستند دردناك نيستند اما بدليل اينكه كاملا حس درد را از بين مى برند ،فرد احساس درد كه عاملى هشدار دهنده در مورد سوختگى است را مختل مى كند و فرد چند ساعت پس از اتمام كار متوجه بروز سوختگى مى شود.

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین لیزر جای جوش در تهران

ليزرهاى دايود بر پوستهاى تيره موثر تر هستند اما دردناك بوده و گاها باعث بروز سوختگى مى شوند. امروزه جديدترين تكنولوژى در ليزر موهاى زائد دايود ليزر الكس مى باشد كه طول موج ليزر الكس يعنى ٧٥٥ نانومتر در ليزر دايود قرار داده شده است كه باعث مى شود دستگاه با قدرت بالا ،بدون درد و سوختگى و با سرعت بالا در هر جلسه در طى نهايتا ٤-٦جلسه موها را از بين ببرد و جلسات شارژ طولانى داشته باشد.

قبل از هر جلسه مشاوره دقيق انجام خواهد شد و روند كاهش موها بدقت بررسى مى شود و در صورت لزوم در صورت وجود اختلال هورمونى اقدامات لازم و به موقع انجام خواهد شد.


بیشتر بخوانید :

درمان منافذ باز پوست با لیزر CO2

نکات مراقبتی پیلینگ پوست

درمان مشکلات پوستی با میکرودرم

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24