عوامل موثر بر آسیب های دور چشم

عوامل موثر بر آسیب های دور چشم

عوامل موثر بر آسیب های دور چشم

در مقاله امروز از سایت دکتر مهدی سبکتکین متخصص لیزر جای جوش و لک در تهران قصد داریم عوامل موثر بر آسیب های دور چشم را خدمت شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

دلیل آسیب پوست دور چشم

پوست دور چشم 10 برابر پوست نواحی دیگر بدن نازک و حساس است بنابراین دور از انتظار نیست که “دور چشم” اولین نقطه ای باشد که متحمل آسیب های محیطی و مشکلات داخلی بدن باشد. با افزایش سن پوست کلاژن سازی کمتری انجام می دهد و در نتیجه پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و آسیب پذیر تر میشود از طرفی پوست دور چشم در اثر حرکات و انقباض و انبساط عضله های آن مثل خندیدن، اخم کردن، پلک زدن، چشمک زدن، تعجب کردن و… دائما در حال کشیدگی و فشرده شدن است و به مرور زمان پوست تحلیل رفته و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. با نازک شدن و کاهش کلاژن سازی دور چشم، به مرور چین و چروکها، تیرگی و پف نمایان می شود.

مصرف کرم دور چشم

از سن 30 سالگی به بعد فرآیند تولید و ساخت کلاژن در بدن به کندی پیش می رود و چین و چروک و تیرگی ها ظاهر می شوند. اگر می خواهید از کرمها برای جلوگیری از رخداد این مشکلات استفاده کنید توصیه می شود از 25 سالگی استفاده از کرمهای دور چشم مثل کرم دور چشم آبرسان را شروع کنید.

عوامل موثر در تیرگی، پف و چین و چروک دور چشم

  • افزایش سن
  • کم آبی بدن
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • سیگار کشیدن

این موارد بزرگترین دلایل موثر در ایجاد و تشدید پف و تیرگی و خطوط در اطراف چشم هستند. اگر بخواهیم دقیقتر راجع به پف، تیرگی و چین و چروک دور چشم بگوئیم به شرح زیر می باشند:

روش‌های درمانی سیاهی و تیرگی دور چشم | بهترین متخصص پوست تهران

تیرگی و سیاهی دور چشم

ژنتیک، کم­خونی، استرس، افزایش سن، رسوب ملانین درمی، تیرگی پس از التهاب ناشی از اگرمای پوستی از عوامل ایجادکننده­ی تیرگی دور چشم هستند. برخی از بیماری­های سیستمیک و عادت­ های نادرست مانند “ادم دور چشم” و “عروق سطحی برجسته” از عوامل دیگر تیرگی دور چشم هستند.

پف زیر چشم

در اثر افزایش سن، آلرژی، ژنتیک و مصرف غذاهای پر نمک ایجاد می شود. با مصرف غذاهای نمکی آب بدن کاهش می یابد و کم آبی باعث ایجاد پف دور چشم می گردد. با افزایش سن بافت چربی اطراف چشم که وظیفه محافظت از چشم را دارند تحلیل می رود و حرکت می کند، با حرکت این بافت و چربی ها پف در زیر چشم رخم می دهد.

ژنتیک نقش بسیار زیادی در ابتلا به پف زیر چشم دارد. اگر در خانواده شخصی سابقه پف زیر چشم داشته باشد احتمال اینکه دیگر اعضای خانواده نیز دچار پف زیر چشم شوند بالاست. آلرژی و حساسیت به مواد غذایی، نیش حشرات یا هر عامل تحریک کننده دیگر می تواند باعث ایجاد حساسیت دور چشم وپف کردن آن شود. گریه کردن و خوابیدن پف دور چشم را افزایش می دهند.

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین لیزر جای جوش و لک در تهران

گودی زیر چشم

گودی زیر چشم که معمولا با سیاهی و تیرگی دور چشم همراه است نیز از دیگر مشکلات دور چشم است که برخی افراد با آن روبرو می شوند.
اختلالات خواب مثل کم خوابی، حساسیت های غذایی مثل حساسیت به گوجه فرنگی و پنی سیلین، اختلالات کلیوی، کمبود آهن در بدن، اختلالات رنگدانه های پوستی، بالارفتن سن و ژنتیک از عوامل ایجاد گودی زیر چشم هستند.

چین و چروک دور چشم

از سن 30 سالگی به بعد فرآیند تولید کلاژن در سطح پوست کاهش پیدا می کند و کاهش این روند کلاژن سازی باعث از بین رفتن آب میان بافتی ،ایجاد چروک سطحی و به تدریج چروک هایی عمیق بخصوص در نواحی پیشانی ،خط خنده و دور چشم می گردد.هم چنین در اثر عواملی مثل کشیدن سیگار ،آب و هوا و یا نوع پوست ، پیری و چروک زودرس اتفاق بیافتد.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

روش های پیشگیری از اگزما

قارچ پا و عوامل ایجاد آن

مراقبت صحیح از پوست

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24