فواید کرم های حاوی AHA

فواید کرم های حاوی AHA

بررسی فواید کرم های حاوی AHA

در نوشته امروز از سایت دکتر مهدی سبکتکین متخصص لیزر جای جوش و لک در تهران قصد داریم اطلاعاتی درباره فواید کرم های حاوی AHA برای پوست در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید. از آنجایی که فواید استفاده از AHA بر سلامت پوست بسیار است، امروزه در صنعت زیبایی طرفداران زیادی نیز دارد. چندین کاربرد بالقوه این اسید برای پوست عبارت هستند از:

1- بهبود بافت پوست

لایه بردار های اسیدی مانند AHA ها می توانند پوست زبر یا پوسته پوسته شده را بدون ایجاد تحریک از بین ببرند؛ در نتیجه این توانایی را دارند که خشکی، لکه ها و کراتوز پیلاریس پوست را کاهش دهند.
یکی از فواید استفاده از AHA بر سلامت پوست ، حذف لایه های بالایی یا همان سلول های مرده است که کمک می کند سلول های تازه زیر آن آشکار شود. استفاده طولانی مدت محصولات حاوی اسید هیدروکسی آلفا، می تواند باعث افزایش کلاژن سازی و خاصیت الاستینه پوست شوند. این مواد خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشند و موجب حجیم تر شدن آن می شوند.

2- لایه برداری ملایم

AHA ها می توانند جایگزین خوبی برای سایر روش های لایه برداری مانند استفاده از برس های ساینده، اسکراب ها یا لیف های تمیز کننده صورت باشند. روش های لایه برداری مکانیکی کمی خشن هستند و باعث تحریک پوست می شوند؛ اما AHA عمل لایه برداری را با قدرت بسیار کمی انجام می دهد و برای افرادی با پوست خشک و حساس مناسب است.

3- کاهش هیپرپیگمانتاسیون و آسیب ناشی از نور خورشید

استفاده منظم از لایه بردار های AHA در اکثر مواقع به درمان هایپرپیگمانتاسیون یا علائم تیره روی پوست مانند ملاسما، لکه های پیری، آسیب های ناشی از نور خورشید و… کمک می کند.

4-  کاهش آکنه

AHA ها می توانند با حذف سلول های مرده که منافذ پوست را مسدود می کنند، از بروز آکنه در پوست های مختلف جلوگیری کنند.

5- کاهش علائم قابل مشاهده پیر

با گذشت زمان و قرار گرفتن در معرض نور خورشید، گردش سلول های جدید پوست کند تر می شود. و در نتیجه خطوط ریز یا همان چین و چروک های پوست افزایش پیدا می کند. AHA ها با تحریک کلاژن سازی موجب تحریک گردش سلولی می شوند.

فواید کرم های حاوی AHA | لیزر جای جوش و لک در تهران

از چه سنی به بعد می توان از AHA استفاده کرد؟

در پاراگراف قبل با فواید استفاده از AHA بر سلامت پوست آشنا شدیم. یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن شما را مشغول کند درباره بهترین سن شروع مصرف محصولات حاوی AHA است.

اسید ها شاید یکی از ترسناک ترین مواد در قلمرو مراقبت از پوست باشند. از سنین پایین به ما در مورد قدرت اسید ها تذکر داده شده است؛ به همین دلیل معمولا سعی می کنیم از آن ها دوری کنیم؛ اما زمانی که صحبت از پوست سالم و زیبا می شود، آن ها می توانند عملکرد کاملا جادویی داشته باشند. AHA ها مشکلات پوست را رفع می کنند و رنگ آن را یکنواخت تر و روشن تر می کنند. مراقبت از پوست باید از سن 20 سالگی شروع شود؛ زیرا یکی از مهم ترین نگرانی های این سن چربی اضافی و آکنه است. آلفا و بتا هیدروکسی اسید ها لایه بردار های مناسبی هستند که می توان استفاده از آن ها را در 20 سالگی هم شروع کرد.
این اسید ها منافذ پوست را پاکسازی می کنند و لایه های مرده را به آرامی و بدون ایجاد خشکی از بین می برند.

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین لیزر جای جوش و لک در تهران

آیا مصرف AHA در دوران بارداری مشکل ساز است؟

موضوع مهم دیگری که در مقاله «فواید استفاده از AHA بر سلامت پوست» به آن می پردازیم. مصرف این اسید مفید در دوران بارداری است.
پوست ما بیشتر از چیزی که فکر می کنید مواد مختلف را به خود جذب می کند؛ به همین دلیل باید در مصرف محصولات بهداشتی و مراقبتی به خصوص در دوران بارداری احتیاط کنیم.

یکی از مزایای فوق العاده AHAها که همه ما می دانیم و دوستش داریم این است که به صورت شیمیایی و ملایم لایه برداری می کند. هر خانمی، چه باردار و چه غیر باردار، نمی‌ خواهد پوست پیری داشته باشد. خوشبختانه هیچ نگرانی ای در مورد عدم ایمنی این اسید ها در دوران بارداری وجود ندارد. طبق نظر متخصصین می توان در این دوران حساس زندگی مقدار کم و کنترل شده ای از AHA را برای از بین بردن پوست های مرده استفاده کنیم و این مقادیر کم، آسیبی به جنین شما وارد نمی کند.

اما توصیه می شود از اسید هایی با خاصیت لایه برداری بالا برای بدن و صورت، مانند محصولات حاوی سالیسیلیک اسید خودداری کنید. به هر حال از آنجایی که بارداری دوران حساسی است و مراقبت های خاص خود را دارد بهتر است در مورد مصرف هر دارو یا محصولی با پزشک متخصص خود مشورت کنید، تا علاوه بر حفظ زیبایی و جوانی، سلامت جنین خود را نیز تضمین کنید.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

پیلینگ چگونه به زیبایی شما کمک می کند؟

لیپوما و عوامل خطرناک ایجاد کننده آن

دلایل خارش بدن

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24