مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

بررسی مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

ناحیه تحت درمان پس از لیزر موهای زائد برای هر فرد متفاوت بوده و بستگی به گستردگی درمان و نوع پوست و مو دارد. ممکن است قرمزی و تورم در اطراف فولیکول‌های مو ظاهر شوند که در واقع نشان‌دهنده‌ی این است که فولیکول‌ها به درمان واکنش نشان داده‌اند. در این مقاله سایت دکتر مهدی سبکتکین متخصص لیزر جای جوش و لک در تهران، مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد را مورد بررسی قرار می دهیم.

لیزر می‌تواند باعث آسیب موضعی و گرمایشی در بخش‌های تیره‌ای که باعث رشد مو هستند و به آن‌ها ماده ملانین می‌گویند. در ناحیه فولیکول مو می‌شود در حالی که هنوز بقیه پوست گرم نشده‌اند. نور توسط بخش‌های تیره جذب می‌شود بنابراین در بخش‌های تیره مورد نظر پوست با سرعت بیشتر و با شدت جذب صورت می‌گیرد. این ماده هدف تیره یا chromophore می‌تواند طبیعی یا مصنوعی باشد. در دستگاه‌های لیزر، برای حذف مو از نور مرئی تا نزدیک بهمادون قرمز تابش چندین طول موج انرژی استفاده شده‌است.

علل ترس از لیزر موهای زائد | لیزر جای جوش در تهران

استفاده از یخ بر روی ناحیه درمان

اگر احساس درد دارید، یک روش مناسب برای تسکین آن استفاده از کیسه یخ می‌باشد. کیسه یخ را روی ناحیه‌ی مورد نظر قرار دهید تا درد کمتر شده یا برطرف شود. با این حال درد پس از درمان نادر بوده و معمولاً تنها در حین درمان حس می‌شود، بخصوص اگر یک کلینیک و متخصص مناسب را انتخاب کرده باشید.

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین لیزر جای جوش و لک در تهران

ژل آلوئه‌ورا

بعضی از بیماران بلافاصله دچار قرمزی و تورم بر روی ناحیه‌ی درمان می‌شوند، که شبیه به آفتاب‌سوختگی است. گاهی اوقات تاول و پوسته‌هایی نیز ممکن است شکل بگیرند.این علائم پس از گذشت چند ساعت از بین می‌روند و نیازی به درمان زخم پس از لیزر نمی‌باشد، هرچند مرطوب‌کننده‌هایی ماند ژل آلوئه‌ورا تسکین‌دهنده خواهند بود.

پرهیز از حرارت

تا ۴۸ ساعت پس از درمان با لیزر از حرارت اجتناب کنید. بنابراین باید از رفتن به سونا، اتاق بخار و دوش آب داغ پرهیز کنید.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

حذف چربی های اضافی زیر پوست با کول‌ اسکالپتینگ

مزیت های ویتامین E برای پوست صورت

علل انواع برجستگی روی ناخن

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24