مزیت های ویتامین E برای پوست صورت
36376448 - beauty face concept, anti aging procedures on facial skin

مزیت های ویتامین E برای پوست صورت

بررسی مزیت های ویتامین E برای پوست صورت

روغن ویتامین E را می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید به عنوان یک درمان شبانه روی پوست صورت خود و به عنوان یک درمان ضد پیری استفاده کنید. از آنجایی که ویتامین E قوام غلیظی دارد، بهتر است آن را قبل از خواب استفاده کنید تا کاملا جذب پوست شما شود. در این مقاله سایت دکتر مهدی سبکتکین متخصص لیزر جای جوش و لک در تهران، مزیت های ویتامین E برای پوست صورت را مورد بررسی قرار می دهیم.

به طور معمول، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید سرم یا مخلوط روغن حاوی ویتامین E را به عنوان یک درمان کامل روی صورت خود بمالید. استفاده از ویتامین E به عنوان یک عامل ضد پیری یا حالت دهنده پوست در طول شب باعث جذب کامل محصول به پوست شما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. اکثر کرم های ضد پیری بدون نسخه حاوی بین 0.05 و 1 درصد ویتامین E به عنوان یکی از مواد موثره هستند. پس در انتخاب محصول مناسب برای پوست خود بهتر است به دنبال محصولی با غلظت بالایی از ویتامین E یا همان آلفا توکوفرول به عنوان مواد تشکیل دهنده آن باشید.

دستورالعمل مصرف ویتامین E

صورت خود را از هرگونه آرایش یا سایر محصولات پوستی پاک کنید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و پوست خود را خشک کنید. اگر از روغن خالص ویتامین E استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنید، یک یا دو قطره از آن را به ازای هر 10 قطره روغن حامل مانند روغن جوجوبا، روغن بادام یا روغن نارگیل مخلوط کنید. مخلوط یا سرم ویتامین E انتخابی را با انگشتان خود روی پوست خود بمالید. هنگام استفاده از درمان، صورت خود را با حرکات دایره ای کوچک مالش دهید تا گردش خون را تحریک کرده و محصول را تا جایی که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهید روی پوست صورت خود پخش کنید. قبل از اینکه صورت خود را روی بالش یا هر سطح دیگری قرار دهید، حداقل ۲۰ دقیقه پس از استفاده آن صبر کنید. این کار بهتر است یک یا دو بار در هفته به عنوان بخشی از مراقبت از پوست حدود ۳۰ دقیقه قبل از خواب تکرار شود.

مکمل های خوراکی ویتامین E

مکمل های خوراکی ویتامین E می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند نیازهای تغذیه ای بدن شما را تامین کنند. یکی از مزایای مکمل های خوراکی ویتامین E این است که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند پوست شما را درخشان کند و ظاهر شما را جوانتر سازد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که مصرف روزانه ویتامین E برای بزرگسالان نباید بیش از 15 میلی گرم باشد.

ویتامین E و درمان لک صورت

برخی از افراد از محصولات موضعی ویتامین E به عنوان درمان نقطه ای برای آکنه استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، اما تحقیقات در مورد اینکه آیا آنها موثر هستند یا خیر، قطعی نیست. اگر می‌خواهید ویتامین E را برای درمان لک های صورت خود امتحان کنید، از روغن خالص ویتامین E استفاده یا محصولی را پیدا کنید که غلظت بالایی از آلفا توکوفرول در آن ذکر شده باشد و آن را روی ناحیه زخم بمالید. قبل از خشک کردن آن، صبر کنید تا محصول به طور کامل جذب شود. اگرچه ممکن است آرایش کردن روی ناحیه‌ای که با ویتامین E آغشته شده تا حدودی سخت باشد، اما بهتر است از انجام این کار در طول شب خودداری کنید. قوام ویتامین E می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند منافذ را ببندد.

ماسک ویتامین E

ماسک زیبایی حاوی ویتامین E دارای مزایای نرم‌کننده و ضد پیری پوست هستند. برای استفاده، ماسک ویتامین E خود را با ترکیب روغن ویتامین E با روغن بادام تسکین دهنده پوست، آب لیموی تازه، عسل و آووکادوی له شده درست کنید. گذاشتن این مخلوط روی صورت به مدت 10 تا 20 دقیقه ممکن است شفافیت، درخشندگی و نرمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پوست شما را افزایش دهد. برای جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست یا از بین رفتن تعادل چربی طبیعی پوست، بیش از یک یا دو بار در هفته از درمان های ویتامین E استفاده نکنید.

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین لیزر جای جوش و لک در تهران

خواص ویتامین E برای پوست

استفاده از روغن ویتامین E برای صورت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند فواید زیادی داشته باشد، از جمله:

هایپرپیگمانتاسیون

افزایش رندگدانه ماتونین، ممکن است منجر به بروز لکه های تیره روی پوست شود. اما به نظر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسد این لکه ها با استفاده از ویتامین E موضعی، قابل درمان هستند. موثرترین راه برای استفاده از ویتامین E برای درمان هایپرپیگمانتاسیون، استفاده همزمان آن با ویتامین C است.

جلوگیری از پیری و چین و چروک صورت

ویتامین E سرشار از آنتی اکسیدان است و بر گردش خون تاثیر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذارد. برهمین اساس افراد پس از استفاده موضعی از روغن ویتامین E متوجه تفاوت در استحکام و ساختار پوست خود می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند. بررسی ها نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهند ویتامین E و سایر مواد طبیعی غنی از آنتی اکسیدان ها به طور کلی به عنوان یک درمان و پیشگیری برای چین و چروک پوستی محسوب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

صاف و نرم شدن لب

از روغن موضعی ویتامین E می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان برای تسکین ترک خوردگی و خشکی لب استفاده کرد. از آنجایی که ویتامین E باعث گردش و بازسازی سلولی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، استفاده از آن روی لب های خشک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به صاف و نرم شدن آنها کمک کند. قوام غلیظ و روغنی روغن ویتامین E نیز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند از تحریک بیشتر جلوگیری کند.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

علل و درمان لک و سیاهی پشت کمر

نکات مراقبتی قبل از لیزر موهای زائد

حذف چربی های اضافی زیر پوست با کول‌ اسکالپتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24