مقایسه کارکرد میکرودرم با میکرونیدلینگ

مقایسه کارکرد میکرودرم با میکرونیدلینگ

بررسی و مقایسه کارکرد میکرودرم با میکرونیدلینگ

در مطلب امروز سایت دکتر مهدی سبکتکین – لیزر جای جوش و لک در تهران به مقایسه کارکرد میکرودرم با میکرونیدلینگ می پردازیم.

روش انجام میکرودرم

میکرودرم ابریژن روش غیر تهاجمی برای پاکسازی و جوانسازی سطح پوست است که برای پوست صورت و بدن استفاده می شود. روش میکرودرم ابریژن برای اولین بار در کشور ایتالیا و در سال 1985 انجام شد و بعد کم کم در بیشتر کشورهای اروپایی و کل دنیا استفاده شد. هدف میکرودرم برداشتن لایه سطحی و فوقانی پوست است. این لایه بیرونی ترین لایه پوست است که شامل سلول ‌های مرده و آسیب دیده است.

با حذف این سلول ها می توان شادابی و شفافیت پوست را چند برابر کرد. روش انجام میکرودرم به این صورت است که با استفاده از دستگاهی مخصوص نوعی کریستال بسیار ریز از جنس اکسید آلومینیوم با فشار تنظیم شده به سطح پوست پاشیده می شود و خراش هایی سطحی در لایه فوقانی پوست به وجود می آورد.

همزمان با این کار یک مکش هم روی پوست انجام می شود که باعث جمع شدن سلول های مرده و کریستال های اضافه از سطح پوست می گردد. این کار به بهبود جریان خون ناحیه و فعال شدن سلول های فیبروبلاست کمک می کند و در نتیجه باعث ترمیم و شادابی پوست می شود.

مزیت های انجام میکرودرم ابریژن | لیزر جای جوش در تهران | دکتر مهدی سبکتکین

روش انجام میکرونیدلینگ

میکرو نیدلینگ نسبت به میکرودرم روشی جدیدتر است که برای از بین بردن بسیاری از مشکلات پوستی و جراحت ها مورد استفاده قرار می گیرد. این روش با تحریک کلاژن سازی پوست موجب ترمیم ساختار و عملکرد پوست آسیب دیده می شود. تاریخچه بازسازی و جوانسازی پوست را می توان در مصر باستان مشاهده کرد. در دوران بسیار قدیم مصریان با استفاده از ماسک های زبر و خشن دارای پودر مرمر، لایه های مرده پوست را بر می داشتند تا پوست خود را ترمیم و بازسازی کند.

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین – لیزر جای جوش و لک در تهران

دستگاهی که با آن عمل میکرونیدلینگ انجام می شود درمارولر نام دارد. این وسیله یک غلتک یا چرخ کوچک دارد که ردیف ‌هایی از سوزن سطح آن را پوشانده است. با عقب و جلو بردن و حرکت دادن دستگاه درمارولر روی سطح پوست، می ‌تواند تقریبا ۲۵۰ سوراخ بسیار ریز در هر سانتی ‌متر مربع به وجود آورد. این سوزن ‌ها بین ۰.۵ تا ۳ میلی ‌متر طول دارند.

روش انجام میکرونیدلینگ به این صورت است. که با استفاده از دستگاهی خاص تعدادی سوزن بسیار نازک و استریل شده با عمق و سرعت مشخص شده توسط پزشک متخصص (بر مبنای نوع پوست و مشکل پوستی تعیین می شود). همزمان وارد لایه دوم پوست می شوند. در این زمان انگار به بدن یک شوک وارد می شود و سیستم ایمنی آن فعال می گردد. در پی این اتفاق رشته های کلاژن و الاستین که وظیفه استحکام و حفظ خاصیت ارتجاعی پوست را به عهده دارند و عامل مهمی در جوانسازی پوست هستند. شروع به تولید، رشد و انتشار می کنند و همچنین ضخامت لایه اول پوست نیز افزایش پیدا می کند.


مطالب پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر:

نکات مهم در اصلاح صورت با اپیلیدی

مراقبت های مهم در اصلاح صورت با کرم موبر

نکات مهم در اصلاح صورت با موم و شمع

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24