مکمل‌های مفید برای پوست و مو

مکمل‌های مفید برای پوست و مو

بررسی مکمل‌های مفید برای پوست و مو

در مطلب امروز سایت دکتر مهدی سبکتکین – لیزر جای جوش و لک در تهران مکمل‌های مفید برای پوست و مو را مورد بررسی قرار می دهیم.

 بیوتین

با نام ویتامین B7 نیز شناخته می‌شود و نقش مهمی در سوخت‌وساز پروتئین در بدن ایفا می‌کند. بیوتین برای ساخت سلول‌های سالم پوست، مو و ناخن نیاز است. افرادی که به شدت کمبود بیوتین دارند، نهایتاً دچار ریزش مو، اگزما و شکنندگی ناخن می‌شوند. اینجا استفاده از مکمل می‌تواند مشکل را حل کند؛ اما اگر ۳۰ میکروگرم دوز مورد نیاز روزانه بیوتین را دریافت می‌کنید. تا زمانی که از یک برنامه غذایی سالم و متعادل استفاده کنید، مقدار مورد نیاز بیوتین خود را دریافت خواهید کرد. این ماده مغذی در تخم مرغ، سالمون، همبرگر، دانه‌های آفتاب گردان، سیب زمینی شیرین، بادام، بروکلی و اسفناج یافت می‌شود.

کراتین

یک پروتئین ساختاری است که لایه بیرونی پوست، مو و ناخن را تشکیل می‌دهد. بدنمان مقدار زیادی از آن را خود می‌سازد اما برخی ادعا می‌کنند مصرف مکمل کراتین به قوی‌تر و درخشان شدن موها کمک می‌کند. در این مورد نیز هیچ مدرک علمی وجود ندارد. در واقع کراتین نسبت به اسیدهای هضم‌کننده معده بسیار مقاوم است، بنابراین مصرف مکمل بیشتر از فایده، برایتان ضرر دارد.

کلاژن

مانند کراتین یک پروتئین ساختاری طبیعی است که پوست را به صورت صاف و ملایم ظاهر می‌کند و زمانی که تولید کلاژن با افزایش سن کم می‌شود، چین و چروک‌های پوست شروع به تشکیل می‌شوند. یکی از مطالعات نشان داد زنانی که حدوداً 3 قاشق غذاخوری مکمل کلاژن به مدت 60 روز مصرف کردند، خشکی پوست و چین و چروک کمتری را تجربه کردند. کلاژن می‌تواند یک ضد افسردگی مفید باشد و در کمک‌رسانی به رگ‌های خونی و کبد نقش داشته باشد.

ویتامین C

یک آنتی اکسیدان است و تأثیر بالقوه‌ای در زیبایی پوست، مو و ناخن دارد. ویتامین C از طریق افزایش تولید کلاژن، جلوگیری از تخریب کلاژن و مبارزه با تشکیل ملانین در برابر از سرطان پوست جلوگیری می‌کند.

ویتامین E

در فهرست بهترین ویتامین‌های ناخن و مو قرار دارد. ویتامین E از ریزش مو به ویژه زمانی که به علت استرس است جلوگیری می‌کند. علاوه بر این ظاهر زیباتری به مو می‌دهد و آن را قوی‌تر می‌کند. در صورت کمبود ویتامین E نه تنها مو ظاهر زشتی پیدا می‌کند بلکه ناخن‌ها نیز زیبایی خود را از دست می‌دهند.

6-زینک

یکی از عنصرهای ضروری و فراوان‌ترین عنصر در بدن می‌باشد که میزان مناسب آن در عملکرد سیستم ایمنی، ترمیم زخم‌ها، تقویت قوه بویایی، بینایی، چشایی، تقسیم طبیعی سلول‌ها، رشد و تکامل در طول بارداری، کودکی و بلوغ نقش دارد. روی به عنوان یکی از مهم‌ترین مواد معدنی در سلامت پوست، فرم گرفتن و استحکام ناخن‌ها و تقویت ساختار مو نیز نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

نکات مراقبتی در مصرف مکملهای زیبایی تقویت پوست و مو | لیزر جای جوش و لک در تهران | دکتر مهدی سبکتکین

هیالورونیک اسید

ماده‌ای است که به طور طبیعی در حال رخ دادن است و به حفظ سطوح هیدراتاسیون در بدن کمک می‌کند. اگرچه مصرف خوراکی اسید هیالورونیک در دوز‌های ۱۲۰ میلی‌گرم در روز به بهبود رطوبت پوست، به‌ویژه در افراد با پوست خشک کمک می‌کند.

امگا 3

امگا 3 حاوی اسیدهای چرب ضروری برای سلامت مو و سلول‌های پوستی است. غشاهای سلول پوست ما از یک لایه‌ی کلسترول تشکیل شده و امگا 3 برای کمک به حفظ آن مورد نیاز است. به این ترتیب به یکپارچگی پوست و مو کمک می‌کند. ماهی قزل‌آلا و روغن ماهی سرشار از امگا 3 هستند با مصرف منظم انواع ماهی‌ها پوست و مویی زیبا برای خود به ارمغان بیاورید.

ویتامین B1:

حرکت خون در رگ‌ها را بهبود می‌بخشد. این ویتامین شما را از تأثیرهای کهولت سن دور نگه می‌دارد. افرادی که سیگار می‌کشند باید این ویتامین را بیشتر مصرف کنند تا پوستشان زود پیر نشود.

ویتامین B2:

به سلامت پوست و پیشگیری از بروز آکنه کمک می‌کند.

ویتامین B5:

قادر است چربی‌های پوست را تنظیم کند و احتمال شکل‌گیری جوش‌های بزرگ را کاهش دهد. این ویتامین در بین تولیدکنندگان محصولات مراقبت از پوست بسیار محبوب است؛ چون رطوبت پوست را خوب حفظ می‌کند، در نتیجه آبرسانی به پوست را خوب انجام می‌دهد و با عوامل بروز اگزما می‌جنگد.

ویتامین B12:

بخشی از ساختمان موها را تشکیل می‌دهد، بنابراین افزایش مصرف این ویتامین به سلامت موها کمک می‌کند.

  • ثابت شده ویتامین‌های گروه B با اثرهای مخرب اشعه ماورای بنفش مبارزه می‌کنند و احتمال بروز سرطان پوست را کاهش می‌دهند.
  • ویتامین‌های گروه B می‌توانند قرمزی و التهاب پوست را کاهش دهند و با بالا بردن طول عمر سلول‌های پوست، سلامت بدن را تضمین کنند.
  • ویتامین‌های گروه B برای موها نیز مفید هستند. اگر از ریزش مو در رنج هستید، حتماً منابع بیشتری از ویتامین‌های گروه B را به رژیم غذایتان اضافه کنید. ویتامین‌های گروه B موهای شما را ضخیم، براق و مقاوم می‌کنند.
  • آنتی‌اکسیدان‌های موجود در ویتامین‌های گروه B در تنظیم چربی فولیکول‌های مو دخالت دارند و پوست سر را مرطوب نگه می‌دارند، در نتیجه موها از شوره در امان می‌مانند.

مزیت دیگر ویتامین‌های گروه B نقششان در تولید ملانین است. در نتیجه با مصرف این ویتامین‌ها رنگ طبیعی پوست و موها خوب حفظ می‌شوند. بیوتین از جمله ویتامین‌های گروه B است که به تولید اسیدهای چرب موردنیاز برای تسریع رشد سلول‌ها کمک می‌کند. این ویتامین سرعت رشد موها، ضخامت و مقاومت آنها را افزایش می‌دهد. مصرف این ویتامین‌ها باعث می‌شود موهای سفید دیرتر روی سرتان ظاهر شوند. برای بهره‌مندی از مزایای ویتامین‌های گروه B، علاوه بر مواد غذایی ذکر شده می‌توانید از مکمل‌های حاوی این ویتامین‌ها نیز استفاده کنید.

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین – لیزر جای جوش و لک در تهران


مطالب پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر:

روش های درمان قطعی زگیل کف پا

راه های جبران کمبود منیزیم بدن

درمان های مختلف برای بیماری اریتراسما

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24