نحوه عملکرد کربوکسی تراپی پوست

نحوه عملکرد کربوکسی تراپی پوست

بررسی نحوه عملکرد کربوکسی تراپی پوست

تیرگی دور چشم یکی از انواع مشکلاتی است که به خاطر کمبود اکسیژن به پوست دور چشم ایجاد می شود. این مشکل در بعضی موارد به دلیل ژنتیک و در برخی موارد به دلیل بیشتر شدن سن رخ می دهد. در این مقاله سایت دکتر مهدی سبکتکین متخصص لیزر جای جوش در تهران، نحوه عملکرد کربوکسی تراپی پوست را مورد بررسی قرار می دهیم.  با افزایش سن، میزان اکسیژن رسانی به پوست دور چشم کاهش می یابد و اطراف چشم کمی سیاه می شود. کربوکسی تراپی یکی از روش هایی است که به روشن شدن پوست دور چشم کمک می کند.

در روش کربوکسی تراپی، دی اکسید کربن به پوست نفوذ کرده و باعث تشکیل مویرگ های جدید و بیشتر شدن خون رسانی می شود. این مشکل باعث می شود رگ های خونی به مرور زمان گشاد شوند و خون به راحتی از آن ها عبور کند. دی اکسید کربن یکی از گازهایی است که باعث کلاژن و الاستین می شود. این دو ماده باعث جوان سازی نواحی مختلف پوست بدن و صورت می شود.

نحوه عملکرد کربوکسی تراپی

با بیشتر شدن سن، به خصوص اگر رژیم یویو داشته باشید، مویرگ های زیر پوست با کم شدن سلول های اکسیژن غیرفعال می شوند. این ترکیب با استرس محیطی و سایر متغیرها، توانایی سلول ها را برای بازسازی و عملکرد صحیح مهار می کند و پوست به تدریج خاصیت ارتجاعی و کلاژن خود را از دست می دهد.

در سن ۳۰ سالگی، سطح اکسیژن در پوست شما ۲۵٪ و ۴۰-۵۰٪ کم می شود. بدن به طور طبیعی اکسیژن خود را از طریق تنفس دریافت می کند، اما عواملی مانند آلودگی سطح آن را کم می شود. بدن ابتدا از اکسیژن در اندام های اصلی استفاده می کند و در نهایت اکسیژن به پوست می رود. هنگامی که پوست اکسیژن کافی دریافت نمی کند، بیشتر مستعد پیری، آکنه، قرمزی، تحریک و لکه های پیری می شود.

کربوکسی تراپی شامل تزریق مقادیر کمی دی اکسید کربن به زیر پوست برای شکستن رسوبات چربی و تحریک تولید کلاژن است. درمان هیچ زمان استراحتی ندارد و یک جلسه می تواند بین پانزده دقیقه تا یک ساعت طول بکشد. کربوکسی تراپی دی اکسید کربن را به زیر سطح پوست تزریق می کند. بدن این را به عنوان کمبود اکسیژن درک می کند و با تامین اکسیژن و مواد مغذی به ناحیه تحت درمان، بهتر شدن گردش خون و در نتیجه ترمیم سلول ها واکنش نشان می دهد. این افزایش غلظت اکسیژن باعث بهتر شدن احتباس آب یا ادم در ناحیه می شود.

کربوکسی تراپی چیست؟ | لیزر جای جوش و لک

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین، لیزر جای جوش در تهران

جهت بهبود اثرات پوستی، این افزایش جریان خون باعث تحریک کلاژن می شود که خطوط ریز را صاف می کند، سیاهی زیر چشم را کاهش می دهد و رشد مو را تحریک می کند. جهت کم شدن چربی، گاز گرم شده در حجم زیادی به عمق چربی وارد می شود که سپس سلول چربی را تجزیه می کند و رگ های خونی جدید را تحریک و جوان می کند.

برای کم شدن سلولیت، درمان تخلیه لنفاوی گردش خون را در این ناحیه بیشتر می کند و در نتیجه تجمع سمومی را که علت اصلی سلولیت هستند، کم می کند. هنگامی که گاز به پوست نفوذ می کند، چربی سطح را می شکند و سطح کلاژن پوست را تحریک می کند. همه این ها باعث بهتر شدن بافت و ظاهر سلولیت یا فرورفتگی پوست می شود.

برای ترک‌های پوستی، این تنها درمانی برای ترک‌های قدیمی و جدید است که کلاژن شکسته را به وضوح ترمیم می‌کند و برای انواع پوست بی‌خطر است. کربوکسی تراپی باعث تحریک تشکیل کلاژن جدید و متعاقبا ضخیم شدن پوست برای بهتر شدن ظاهر ترک‌ها و بازسازی ماتریکس کلاژن می‌شود.

درمان های قابل انجام با کربوکسی تراپی

درمان ناحیه چشم دشوار است، اما با کربوکسی تراپی، می توان این ناحیه را درمان کرد. با بیشتر شدن اکسیژن رسانی به ناحیه زیر چشم، تیرگی زیر چشم را بهبود می بخشد. با سفت کردن پوست و کم شدن چربی متوسط ​​پف زیر چشم را کاهش می دهد. به دلیل تحریک کلاژن، خطوط ریز و چین و چروک پنجه کلاغی و خطوط خواب دور چشم را از بین می برد.

افتادگی پلک را درمان می کند. به دلیل بازسازی کلاژن جدید و انقباض پوست ابرو، ابرو لیفت و لیفت می کند. بافت پوست اطراف چشم به دلیل تحریک کلاژن بهتر می شود. ریزش ابروها به لطف بازسازی کلاژن جدید و انقباض بهبود می یابد. چین و چروک های پوست به دلیل تحریک کلاژن بهتر می شود.

چین و چروک های لب با تحریک کلاژن بهتر می شود. افتادگی فک از طریق بازسازی کلاژن جدید و انقباض خطوط بهبود می یابد. چین و چروک های گردن از طریق تحریک کلاژن بهتر خواهد شد. تورم به خاطر کم شدن چربی و سفت شدن پوست کاهش می یابد. افتادگی یا افتادگی گونه ها به دلیل کم شدن چربی و سفت شدن پوست کم می شود.

چین و چروک های نرم گوش از طریق تحریک کلاژن بهتر می شود. به لطف تحریک کلاژن، ناحیه دکلته را جوان می کند. اگر از کربوکسی به عنوان سابسیژن استفاده شود که باعث تشکیل کلاژن در زیر اسکار می شود، جوش بهتر می شود.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

نحوه تشخیص نوع پوست

روش‌های درمان جای جوش با لیزر

علل ایجاد پسوریازیس پوست سر

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24