نحوه لایه برداری پوست با لیزر

نحوه لایه برداری پوست با لیزر

چگونگی لایه برداری پوست با لیزر

احتمالا تا به حال چیز‌هایی درباره پیلینگ یا لایه‌برداری پوست شنید‌ه‌اید شاید هم تا به حال از محصولات بدون نسخه لایه‌بردار یا اسكراب استفاده كرده ‌باشید ‌اما شاید ندانید كه پیلینگ و لایه‌برداری روشهای مختلف تخصصی با مكانیسم‌های متفاوت دارد كه هركدام از این روشها را پزشک با توجه به وضعیت پوست شما پیشنهاد می‌كند. در مطلب امروز سایت دکتر مهدی سبکتکین مرکز لیزر جای جوش در تهران لایه برداری پوست با لیزر را مورد بررسی قرار می دهیم.

پیلینگ Peeling یا لایه برداری پوست به عملی گفته می‌شود که طی آن، با حذف یک لایه از پوست، سلولهای مرده، جوشها، برخی از آسکارها، تیرگی های پوست و آلودگی های سطحی، از بین می‌روند و در نتیجه این عمل پوست ظاهری شفاف، شاداب و با طراوت می‌یابد. لایه برداری پوست با ابزار و مواد مختلفی قابل انجام است که در ادامه به مواردی از آن اشاره می‌شود.

لیزر ابزاری قدرتمند است که کاربردهای فراوانی در پزشکی دارد. از این وسیله می‌توان به جهت لایه برداری پوست نیز بهره برد و نتایج بسیار چشمگیری به دست آورد. لایه برداری پوست با استفاده از لیزر امروزه به یکی از روش های پر طرفدار تبدیل شده است که علاوه بر لایه برداری سطحی از پوست به منظور پاکسازی و جوانسازی پوست و برطرف کردن چین و چروک ، برای رفع جای زخم، جوش، آکنه ، بخیه و مواردی از این دست نیز به کار برده می شود و بر اساس نوع عمق و شدت عارضه از انواع مختلف آن و در دفعات و شدت های مختلف استفاده می شود.

مزایای لیزرهای دایود در درمان مشکلات پوستی | لیزر جای جوش در تهران

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین – لیزر جای جوش در تهران “

به طور کلی دو نوع لایه برداری با لیزر وجود دارد. یکی لیزرهای لایه بردار CO2 است که قسمتی از پوست که قرار است لایه برداری شود را به طور کلی بر می دارد. نوع دوم آن، لیزر تکه تکه ای یا فراکشنال است که همانطور که مشخص است. کل پوست از همان ابتدا درگیر نمی باشد، بلکه در هر جلسه بخشی از محل مورد نظر تحت لیزر قرار می گیرد و به این ترتیب ترمیم پوست هم سریعتر خواهد بود و البته نسبت به روش اول کم خطر تر می باشد.

اما به صورت کلی اگر شدت لیزر به کار رفته در هر دو مورد متناسب با نوع پوست و عارضه نباشد. نه تنها اثر بخشی ندارد، بلکه عواقب جبران ناپذیری را نیز به همراه دارد. به همین علت، توجه به این نکته را ضورری می‌دانیم که برای لایه برداری و کلیه اقدامات درمانی پوست با لیزر، حتما به متخصص پوست مراجعه نمایید.


مطالب پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر:

روش های مراقبت از پوست چرب

انواع مختلف کلاژن در بدن

روش های لایه برداری مکانیکی پوست

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24