نکات مراقبتی در مصرف مکملهای زیبایی تقویت پوست و مو

نکات مراقبتی در مصرف مکملهای زیبایی تقویت پوست و مو

بررسی نکات مراقبتی در مصرف مکملهای زیبایی تقویت پوست و مو

در مطلب امروز سایت دکتر مهدی سبکتکین – لیزر جای جوش و لک در تهران نکات مراقبتی در مصرف مکملهای زیبایی تقویت پوست و مو را مورد بررسی قرار می دهیم. هرچند مکمل های معرفی شده در این مطلب به راحتی از داروخانه ها قابل خریداری است اما حتما پیش از استفاده از هرگونه مکملی با پزشک مشورت و با مشخص شدن نتیجه آزمایش خون اقدام به مصرف کنید.

مصرف مکمل های مو و پوست برای زنان باردار و شیرده معمولا ممنوع است. حتما در این خصوص با پزشکتان مشورت کنید. مصرف بعضی از مکمل ها دارای تداخل دارویی با انواع آنتی بیوتیک و دیگر مکمل های غذایی است . پیش از مصرف در خصوص انواع تداخل دارویی مطمئن شوید.

علل مصرف مکملهای زیبایی تقویت پوست و مو

سلامت و طراوت پوست، مو و ناخن برای همه افراد بخصوص خانم‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. زیبایی، بخش مهمی از اعتماد به نفس هر فردی را تشکیل داده و قطعاً اعتماد به نفس هم بخشی بسیار مهم در زندگی هر فردی است.نکته مهم این جا است که این زیبایی و در ادامه این احساس خوب در گروی تأمین ویتامین‌ها و املاح معدنی بدن است. ویتامین‌ها و مواد معدنی تغذیه‌کننده بافت‌ها و قسمت‌های بدن هر انسانی هستند تا اعمال حیاتی ما را هر چه بهتر تنظیم کنند. در این بین رساندن این مواد به بدن اهمیت زیادی دارد. برای تأمین این مواد بیش از هر چیز باید از تغذیه روزانه بهره برد و در برنامه غذایی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی را جای داد. اما متأسفانه به دلیل مشکلات زیاد از جمله زندگی پر سرعت شهری و کمتر ارگانیک بودن محصولات غذایی، این مواد معدنی و ویتامین‌ها را باید از مکمل‌ها دریافت کرد.

زمان مناسب برای جوانسازی پوست | لیزر جای جوش در تهران | دکتر مهدی سبکتکین

دریافت تمامی مواد لازم برای بدن از طریق مکمل‌ها شاید به کیفیت و خوبی دریافت این مواد از تغذیه نباشد. اما باید بدانید که نقطه قوت مصرف مکمل‌ها مطمئن شدن از دوز مصرف است که این اطمینان را می‌دهد که شما همه مواد لازم را به بدن خود رسانده‌اید. یکی از مهم‌ترین جنبه‌های وجود ویتامین‌ها و مواد معدنی، تضمین سلامت پوست، مو و حتی ناخن است. متأسفانه کمبود و خسران این مواد باعث ریزش شدید مو، خشک شدن پوست، ایجاد چین و چروک، آکنه و دیگر مشکلات پوستی می‌شود. به همین دلیل اگر تغذیه نسبتاً مناسبی دارید. اما با هر یک از این مشکلات دست به گریبان هستید، می‌توانید با مشورت پزشک یا یک متخصص پوست و مو از این دست مکمل‌ها بهره ببرید.

بهترین روش جهت حفظ زیبایی و سلامت پوست و مو

داشتن پوستی یکدست، صاف و جوان، موهای پر پشت و درخشان و همچنین ناخن‌های مستحکم با ظاهری زیبا آرزوی هر فردی است که زیبایی را دوست دارد. بهترین روش برای حفاظت از پوست مو و ناخن‌ها در ۳ مرحله خلاصه می‌شود:

  • تأمین ویتامین‎ها، املاح و ریزمغذی‌های ضرروی برای بدن از طریق رژیم غذایی مناسب و مصرف مکمل‌های غذایی
  • رسیدگی و مراقبت روزانه از طریق روش‌های خانگی و استفاده از محصولات بهداشتی مراقبت از پوست مو ناخن
  • محافظت در برابر آسیب‌های محیطی با پوشش مناسب و استفاده از محصولات محافظتی مانند ضد آفتاب‌ها و …

عوارض جانبی مصرف مکمل پوست و مو

همان‌طور که کمبود ویتامین‌ها بدن انسان را دچار مشکلات زیادی می‌کند، زیاده‌روی در مصرف ویتامین‌ها و املاح معدنی نیز می‌تواند خطرات فراوانی را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال ویتامین آ که یک ویتامین محلول در چربی است اگر بیش از حد مصرف شود، مسمومیت غذایی به وجود می‌آورد و مصرف ویتامین ب ۶ در دوز بالا در دراز مدت خطراتی را برای سیستم عصبی به وجود می‌آورد.

نکته: مکمل‌های غذایی را نیز همانند داروها از مراکز معتبر مانند داروخانه‌ها تهیه نمایید تا از استاندارد بودن آنها اطمینان داشته باشید.

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین – لیزر جای جوش و لک در تهران


مطالب پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر:

خواص درمانی قرص جوشان منیزیم

افراد مستعد ابتلا به میخچه پا

تشخیص و پیشگیری از بیماری اریتراسما

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24