پیشگیری از زگیل کف پا

پیشگیری از زگیل کف پا

روشهای پیشگیری از زگیل کف پا

در مطلب امروز سایت دکتر مهدی سبکتکین – لیزر جای جوش و لک در تهران راه های پیشگیری از زگیل کف پا را مورد بررسی قرار می دهیم.  زگیل ها معمولاً مشکل ساز نیستند. آنها تا زمانی که خود به خود یا با مداخله از بین روند، روی پوست شما باقی می مانند. زگیل ها روی کف پای شما، به زگیل های کف پا شناخته می شوند و موجب بروز مشکلات یا علائم دیگری می شوند. زگیل ها به دلیل محل قرار گرفتن خود کف پا، پاشنه، پنجه و توپ پا با برداشتن هر قدم، وجود دردناک خود را به شما یادآوری می کنند. مثل این است که بخواهید با وجود سنگی در کف کفش خود راه بروید حتی اگر با پای برهنه باشید.

زگیل های کف پا معمولاً در زمان راه رفتن یا ایستادن بیشترین فشار را دریافت می کنند. از آنجا که ایستادن و یا راه رفتن، دو چیز هستند که نمی توان از آنها اجتناب کرد، فشار روی زگیل را افزایش می دهند و آن را به سمت داخل، به عمق پوست می فرستند. این یک آزمایش مهم است. بسیاری از افراد برای سابیدن پینه از وسایلی مانند سنگ پا و سوهان ناخن برای از بین بردن پوست زبر و ضخیم استفاده می کنند ولی برای برداشتن زگیل های کف پا این کار توصیه نمی شود.

بررسی پینه پا | لیزر جای جوش و لک در تهران

راهکارهای پیشگیری از زگیل کف پا

هرکسی می تواند مبتلا به زگیل کف پا شود. اما زمانی که دچار آن شدید، احتمال برگشت آنها زیاد است. شما ممکن است قادر نباشید که به طور کامل از وقوع دوباره ی آنها جلوگیری کنید، اما می توانید با دنبال کردن چند نکته بهداشتی اساسی این احتمال خطر را کاهش دهید:

به زگیل دست نزنید

زگیل ها قابل سرایت هستند. به هیچ وجه آنها را نچینید، خراش ندهید و یا لمس نکنید. از تماس مستقیم با زگیل های افراد دیگر نیز خودداری کنید. اگر شما به زگیلی دست زدید، دستان خود را به طور کامل بشویید و نیز هر سطحی را که قبل از شستن دست ها به آن دست زده اید، تمیز کنید.

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین – لیزر جای جوش و لک در تهران

آن را تمیز و خشک نگه دارید

رطوبت باکتری را جذب می کند. با شست و شوی منظم پاها و سپس خشک کردن کامل آنها بهداشت کف پای خود را به خوبی رعایت کنید. زمانی که کفش ها و جوراب های شما مرطوب می شوند آنها را تعویض کنید.

از کف پای خود محافظت کنید

ویروس HPV از طریق بریدگی ها و شکستگی های کف پای شما حمله می کند. برای محافظت از کف پای خود در برابر بریدگی و یا ایمن نگه داشتن بریدگی های موجود از عفونت، کفش بپوشید. HPV به راحتی در استخرهای شنا، رختکن ها و دیگر مکان های عمومی که مردم در آنجا با پای برهنه راه می روند، انتقال پیدا می کند. در این مکان ها از دمپایی یا کفش استفاده کنید.


مطالب پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر:

درمان تعریق زیاد صورت با راهکار‌های خانگی

عوارض اصلی لیزر موهای زائد

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24