۰۹۹۲۳۳۸۰۰۲۵ - ۰۳۱۳۱۳۱۴۴۰۸ روزهای یکشنبه و سه شنبه 9 صبح تا 1 ظهر - روزهای شنبه ، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 3 بعدازظهر تا 8 شب
تعریف سابسیژن از زبان دکتر مهدی سبکتکین

سابسیژن چیست ؟

سابسیژن ((Subcision روشی درمانی برای حل بعضی مشکلات پوستی است. این روش به افرادی پیشنهاد می شود که دچار اسکار آکنه های فرورفته (این اسکارها شبیه به جای آبله مشاهده می شوند) یا اسکارهای جراحی هستند.

سابسیژن همچنین روشی مداخله ای برای درمان چین و چروک، فرورفتگی های سلولیت است ( ناهمواری هایی که به دلیل وجود چربی روی پوست ایجاد می شود).

با توجه به شدت اسکار، ممکن است سابسیژن همراه با لیزردرمانی یا درمان های دیگر انجام شود. در برخی موارد می توان از برای افزایش نتیجه درمان استفاده نمود.

اسکار یا جوشگاه بافتی است که به دلیل التهاب و یا آسیب قبلی در ناحیه پوست ایجاد شده است و چنانچه نزدیک مفصل باشد می تواند در حرکت اندام ایجاد اختلال نماید و یا اینکه منظره نامطلوبی بر روی پوست ایجاد نموده و از نظر زیبایی ایجاد اشکال نماید.

دلایل ایجاد اسکار متعدد می باشد و اصولا بعضی از انواع پوست ها مستعد ابتلاء به اسکار بعد از یک آسیب و ضایعه می باشند و در نتیجه طول دوره درمان نیز طولانی تر می باشد. التهاب های پوستی از قبیل آبله مرغان، جوش غرور جوانی ، سوختگی درجه ۳ ، محل گزش حیوانات، محل برش جراحی قبلی و عفونت های عمقی پوست می توانند ایجاد اسکار نمایند.

سابسیژن پوست

سابسیژن همزمان با میکرونیدلینگ با کم کردن اندازه اسکار ، افزایش دامنه حرکت عضو مبتلا، نزدیک کردن رنگ اسکار به رنگ پوست و کاهش احساس خارش ، بی حسی و درد به بهبود علائم بیمار کمک می نماید.

این تاثیرات از طریق افزایش جریان خون موضعی ، بهبود جریان لنفاوی در محل و کمک به دفع سلول های مرده در ناحیه مبتلا اعمال می شود. در بعضی از بیماران بعد از عمل جراحی تا مدت زمان طولانی در ناحیه اسکار احساس درد وجود دارد که این درد بصورت متناوب می باشد و با یک استرس فیزیکی و یا روحی این درد شعله ور شده و بیمار را ناتوان می نماید.

این گونه دردها که به آسانی با مسکن های معمولی کنترل نمی شوند ناشی از آسیب به رشته های عصبی در ناحیه مورد عمل می باشد . این تغییرات ایجاد شده در ناحیه اسکار تدریجی می باشند و بمرور با پیشرف درمان بهبود می یابند.

هرچه اندازه اسکار کوچکتر و عمق آن کم تر باشد درمان راحت تر و سریع تر می باشد و برعکس اسکارهای بزرگ و عمقی نیاز به دوره درمانی طولانی تری دارند.

این پست دارای یک نظر است

1. من جای جوش هام رو با همین روش سابسیژن از روی صورت محو کردم طی چند جلسه و باید بگم نتیجه خیلی خوبی داشته دکتر مهدی سبکتکین بهترین متخصص پوست اصفهان هستند و ظرافت و دقت کارشون بسیار بالاست ‌.