باز شدن منافذ پوست و علت آن

باز شدن منافذ پوست و علت آن

باز شدن منافذ پوست و علت آن

باز شدن بیش از اندازه منافذ پوست اتفاق چندان خوشایندی نیست و معمولا تمام افراد درگیر به دنبال کشف علت و درمان منافذ باز پوست هستند. در ادامه این مطلب از سایت دکتر مهدی سبکتکین متخصص لیزر جای جوش و لک در تهران قصد داریم باز شدن منافذ پوست و علت آن را بررسی کنیم. مهم ترین دلایل بروز این مشکل پوستی عبارت است از:

1- جنسیت

از نظر بیولوژیکی، مردان معمولاً منافذ بزرگ تری نسبت به زنان دارند. با این حال، تغییرات هورمونی مانند بارداری و قاعدگی و بلوغ می تواند موجب باز شدن منافذ پوست در زنان شود.

2- پوست چرب

اگر پوست شما به طور طبیعی چرب است، احتمالا منافذ پوست شما نیز باز است. زمانی که چربی اضافی، سلول های مرده پوست و کثیفی در منافذ شما جمع می شود، پوست شما متورم می شود و منافذ بزرگ تر از حد معمول به نظر می رسند.

3- ژنتیک

برخی افراد به صورت ژنتیکی منافذ پوست بزرگی دارند. به ارث بردن پوست ضخیم و یا چرب نیز عامل مهمی در بروز این مشکل است.

4- قرار گرفتن در معرض خورشید

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید موجب کاهش سطح کلاژن، خاصیت الاستینه و آب زیر پوست می شود. دهیدراته شدن پوست و کوچک شدن بافت زیر آن موجب کشش و بزرگ شدن منافذ پوست می شود.

5- محصولات آرایشی نامناسب

در انتخاب محصول پوستی خود نهایت دقت را داشته باشید. کرمهای آرایشی که دارای چربی زیاد هستند یا دارای مواد شیمیایی هستند می توانند به پوست آسیب برسانند و منافذ پوست را باز کنند.

باز شدن منافذ پوست و علت آن | لیزر جای جوش و لک در تهران

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین لیزر جای جوش و لک در تهران

6- جوش سرسیاه و منافذ باز پوست

اشخاصی که منافذ پوستشان باز است مستعد این هستند که این منافذ رفته رفته بزرگتر شوند. اکثرا این منافذ باز پوست جای مناسبی برای باکتری های ایجاد جوش سر سیاه هستند. زمانیکه جوش های سر سیاه تخلیه می شوند جای آنها خالی میشود و تبدیل به منافذ پوستی جدید و بزرگتر می شوند.

7- بالا رفتن سن

افزایش سن موجب می شود که پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد. از بین رفتن این ویژگی پوست منافذ آن را بزرگ تر نشان می دهد.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

لیپوما و عوامل خطرناک ایجاد کننده آن

دلایل خارش بدن

فواید کرم های حاوی AHA

لک های تیره روی دست

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24