روش های پیشگیری از اگزما

روش های پیشگیری از اگزما

روش های پیشگیری از اگزما

در مقاله امروز از سایت دکتر مهدی سبکتکین متخصص لیزر جای جوش و لک در تهران قصد داریم به بیان روش های پیشگیری از اگزما بپردازیم. داشتن عادت های سالم و پیروی کردن از برخی اصول ساده مراقبتی، در طول روز بهترین راه برای جلوگیری از تشدید این بیماری بوده و می تواند در ترمیم جای اگزما موثر باشد. در واقع می توان گفت محافظت از پوست در برابر خشکی بیش از اندازه شما را از این آسیب های جدی پوستی در امان نگه می دارد.

شش کار ساده که برای حفظ رطوبت پوست خود می توانید انجام دهید عبارت است از:

صابون ها را کنار بگذارید

تمام صابون ها پوست را خشک کرده و معمولاً اگزما را بدتر می کنند. برای هر قسمت از بدن از شوینده مخصوص استفاده کنید. خوشبختانه امروزه برای خانم ها، آقایان و کودکان انواع شوینده صورت، شامپو بدن و … بر حسب انواع پوست تولید می شود. بر اساس نیاز پوست خود از برندهای معتبر شوینده موردنیاز را تهیه کنید. صابون ها را (به ویژه صابون های عطری و فانتزی) کاملا کنار بگذارید. ترکیبات صابونی اگزما دست کودک و بزرگسال را تشدید می کند.

از آب داغ دوری کنید

از شستن دست ها و سایر قسمت های بدن با آب داغ دوری کنید. گرمای بیش از حد آب، چربی طبیعی و رطوبت پوست را از بین برده و آن را به شدت خشک می کند. برای شستشوی دست و بدن فقط از آب ولرم استفاده کنید.

دلایل خارش بدن | لیزر جای جوش و لک در تهران

مواد شوینده ملایم و بدون بو انتخاب کنید

هنگام خرید مواد شوینده مانند پودرهای لباسشویی یا انواع پاک کننده سطوح، سعی کنید انواع طبیعی و بدون عطر را انتخاب کنید. همچنین بهتر است مصرف سفید کننده ها و نرم کننده ها را نیز به حداقل برسانید.

پوست خود را همیشه مرطوب نگه دارید

یک لوسیون یا روغن بدن ترجیحا بدون بو تهیه کرده و بعد از شستن دست ها و یا در روزهای سرد زمستانی به طور مرتب از آن استفاده کنید. به این ترتیب می توانید از دست رفتن رطوبت پوست را به حداقل برسانید. این کار از بروز خشکی پوست جلوگیری کرده و در روند ترمیم جای اگزما بسیار تأثیر گذار است.

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین لیزر جای جوش و لک در تهران

منزل خود را از مواد آلرژی زا پاکسازی کنید

در صورتی که پوست شما به گرد و غبار، موی حیوانات خانگی و سایر مواد آلرژی زا، حساس است حتما این مواد را از محیط زندگی خود دور کنید تا از بروز این آلرژی پوستی جلوگیری شود.

از پوست دستان خود محافظت کنید

هنگام استفاده از محصولات پاک کننده، (حتی نمونه های طبیعی) حتما از دستکش های مخصوص استفاده کنید. استفاده از دستکش سرعت ترمیم جای اگزما را بیشتر می کند.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

درمان و ترمیم اسکارهای ناهموار

بررسی پینه پا

درمان میخچه پا

درمان خارش بدن

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24