تاثیرگذاری انواع کرم بر پوست – بخش 2

تاثیرگذاری انواع کرم بر پوست – بخش 2

بررسی تاثیرگذاری انواع کرم بر پوست

در مطلب امروز سایت دکتر مهدی سبکتکین – لیزر جای جوش و لک در تهران تاثیرگذاری انواع کرم بر پوست را مورد بررسی قرار می دهیم. در فرآوری این کرمها معمولا از ترکیت مرطوب کننده ،لایه بردار و گاها ضد آفتاب استفاده میشود.تصوری که در سطح جامعه تبلیغ میشود اینست که استفاده ازکرمهای دور چشم میتواند باعث از بین بردن چینهای دور چشم شود و یا توصیه به استفاده از این کرمها از سن خاصی میشود .اما واقعیت اینست در مورد میزان اثر بخشی این کرمها اطلاعات کم است .

با توجه به اثرات مرطوب کنندگی این کرمها، میتوانند اثرات موقتی در ظاهر پوست این ناحیه ایجاد کنند و به خصوص افراد با پوست خشک میتوانند از اثرات مرطوب کنندگی آنها راضی باشند.اما از آنجاییکه مکانیسم اصلی ایجاد چین و چروک دور چشم انقباض عضلات و حرکات این ناحیه است و اصولا کرمها تاثیری روی عظلات ندارند بنابراین ،کرمهای دور چشم تاثیری روی چینهای عمیق این ناحیه ندارند.همچنین هیچ تاثیری بر روی پف چشم و یا تیرگی دور چشم نیز ندارند.

کرم های ضد چروک

همانگونه که اشاره شد ،به لحاظ علمی کرمهای لایه بردار میتوانند در دراز مدت چینهای ظریف را به میزان محدودی کاهش دهند.اکثر کرمهای ضد چروک حاوی کرمهای لایه بردار و یا آنتی اکسیدان هستند. این کرمها در درمان چینهای عمیق موثر نیستند و برای درمان این چینها بایستی از سایر روشهای درمانی غیر از کرمها استفاده نمود.

کرم های تقویتی و مغذی

از لحاظ علمی تعریفی برای کرمهای تقویتی یا مغذی پوست وجود ندارد.تغذیه و مواد لازم برای پوست مانند سایر ارگانها بایستی به صورت خوراکی تامین شود نه موضعی.

کرم های روز و شب

معمولا شرکتها از کرمهای حاوی ضد آفتاب و مرطوب کننده به عنوان کرم روز و از مواد لایه بردار و مرطوب کننده برای کرمهای شب استفاده میکنند. اما این نامها بیشتر باعث سردر گمی مصرف کنندگان میشوند.

مقایسه کرم آبرسان و کرم مرطوب کننده | لیزر جای جوش در تهران | دکتر مهدی سبکتکین

کرم های پرکننده

در حال حاضر هیچ نوع کرمی وجود نداد که خاصیت پر کنندگی پوست را داشته باشد . چربی زیر پوستی وکلاژن پوست که با افزایش سن کاهش میابد به صورت موضعی از سد پوست عبور نمیکنند. در صورت نیاز به پر شدن پوست مواد پرکننده بایستی به صورت تزریقی وارد پوست شوند بنا براین این کرمها تنها جنبه تبلیغاتی دارند

کرم های لیفتینگ و سفت کننده

به لحاظ علمی کرمها تاثیری بر روی لیفتینگ و شلی پوست ندارند و به این مظور بایستی از سایر روشهای درمانی استفاده نمود.بنا براین توصیه میشود پول خود را با استفاده از این کرمها هدر ندهید.

کرم های ضد ترک پوست

ترکهایی که در پوست در دوران بارداری خانمها و یا پس از افزایش وزن ایجاد میشوند در اثر کشیدگی پوست بوجود میآیند. روشهای مختلفی از جمله لیزر برای درمان این ترکها به کار برده شده که متاسفانه اکثرا ناامید کننده است. اثبات نشده است که کرمها نقشی در درمان یا حتی پیشگیری از این ترکها داشته باشند

کرم های دروغین

سود سرشار ناشی از تجارت کرمها باعث شده است که افراد سود جو با ترفند های مختلف در صدد کسب حداکثر بهره برداری مادی از این تجارت برآیند . در این میان استفاده از کانالهای ماهواره ای و اخیرا کانالهای تلویزیونی صدا و سیما از روشهای معمول و متاسفانه موثر در حصول هدف آنان است. این سود جویان با ادعاهایی غیر واقعی و فریبنده وبا استفاده ازشگردهای تصویری سعی در نشان دادن اثرات اعجاز آمیز این کرمها دارند.

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین – لیزر جای جوش و لک در تهران “


مطالب پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر:

شل شدن پوست به علت اپیلاسیون

انتخاب بالش و رابطه با سلامت مو

علل رشد انواع لیپوم

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24