شل شدن پوست به علت اپیلاسیون

شل شدن پوست به علت اپیلاسیون

بررسی شل شدن پوست به علت اپیلاسیون

در مطلب امروز سایت دکتر مهدی سبکتکین – لیزر جای جوش و لک در تهران شل شدن پوست به علت اپیلاسیون را مورد بررسی قرار می دهیم. این تصور که اپیلاسیون باعث شل شدن پوست می‌شود، کاملا نادرست است. شل شدن پوست به علت افزایش سن، ضعیف شدن عضلات و کمبود ویتامین‌ها و آب بدن است. اپیلاسیون تنها سطح پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما باعث آسیب عضلانی و شل شدن پوست نمی‌شود. بنابراین، اگر پوست بدنتان شل شده است، باید علت را در نوع تغذیه و میزان هیدراته بودن پوستتان جستجو کنید.

بطور کلی، از بین بردن موهای زائد با موم استاندارد و مرغوب باعث شل شدن پوست نمی‌شود، اما منافذ را باز می‌کند که این امر ممکن است باعث جذب آلودگی به پوست و ایجاد آکنه و جوش شود. همچنین آسیب به پوست در حین اپیلاسیون، به نوع مواد به کار رفته و جنس پوست و مقاومت آن نیز بستگی دارد. به عنوان مثال، افرادی که دارای پوست خشک هستند، ممکن است به مرور زمان و استفاده مکرر از این روش برای از بین بردن موهای زائد خود، متوجه تغییر رنگ پوست مخصوصا در ناحیه کشاله ران شوند. بنابراین، در قسمت‌های حساس بدن می‌توانید از روش‌های دیگر مانند لیزر موهای زائد استفاده کنید.

نکاتی در مورد اپیلاسیون پوست | لیزر جای جوش در تهران | دکتر مهدی سبکتکین

عوارض احتمالی اپیلاسیون برای پوست

از نظر پزشکی، اپیلاسیون هیچ گونه ضرری برای پوست ندارد، اما دارای برخی عوارض موقت است. این عوارض در افرادی با مشکلات پوستی شدیدی یا پوست بسیار خشک و حساس ممکن است بیشتر از سایر افراد باشد. برخی از این عوارض عبارتند از:

  • قرمزی و تحریک پوست: اپیلاسیون می‌تواند باعث تحریک و التهاب پوست شود.
  • بثورات پوستی: یکی از عوارض جانبی اپیلاسیون بثورات پوستی می‌باشد که ممکن است یک یا دور روز باقی بمانند. اگر بثورات شدید باشند یا با گذشت زمان افزایش یابند، بهتر است از انجام اپیلاسیون خودداری کنید.
  • حساسیت به نور خورشید: بعد از انجام اپیلاسیون پوست به شدت حساس می‌شود، بنابراین از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید، زیرا ممکن است دچار آفتاب سوختگی شوید.
  • واکنش‌های آلرژیک: در برخی موارد ممکن است به موم اپیلاسیون واکنش آلرژیک نشان دهید. به همین دلیل بهتر در ابتدا مقدار کمی از موم را بر روی قسمت کوچکی از پوستتان امتحان کنید.
  • خونریزی: گاهی ممکن است بخشی از لایه سطحی پوست همراه با موهای زائد برداشته شده و باعث خونریزی شود. افراد با پوست خشک ممکن بیشتر دچار این مشکل شوند.
  • عفونت: در برخی موارد، موم ممکن است منجر به عفونت در ناحیه خونریزی و زخم شود. همچنین پس از انجام اپیلاسیون منافذ پوست باز هستند و به سرعت می‌توانند آلودگی‌ها را جذب کنند.

اپیلاسیون یکی از روش‌های حذف موهای زائد است. این تصور که اپیلاسیون باعث شل شدن پوست می‌شود، کاملا نادرست است. شل شدن پوست به علت افزایش سن، ضعیف شدن عضلات و کمبود ویتامین‌ها و آب بدن است. توجه به برخی نکات در حین انجام اپیلاسیون به شما کمک می‌کند تا از عوارض موقت این روش در امان باشید.

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین – لیزر جای جوش و لک در تهران “


مطالب پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر:

بهداشت بالش و سلامت پوست

مقایسه مزایا و معایب میکرودرم و میکرونیدلینگ

روش های پیشگیری و درمان تبخال لب

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24