کاربرد درمان زیبایی مزوتراپی

کاربردهای مزوتراپی در درمان های زیبایی

مزوتراپی کاربردهای متفاوتی در عمل های  زیبایی دارد که عبارتند از :

۱. از بین بردن سلولیت و چاقی موضعیِ اندام‌ها

یکی از مهم‌ترین کاربردهای مزوتراپی، چربی‌زدایی و از بین بردن سلولیت، درمان چاقی موضعی و از بین بردن غبغب است. در حقیقت مزوتراپی در زمینه‌ی تناسب اندام می‌تواند به‌عنوان جایگزین مناسبی برای اعمال جراحی مثل لیپوساکشن استفاده شود چرا که با استفاده از مزوتراپی می‌توان چربی شکم، چربی‌های موضعی کنار ران و پهلو و غبغب را از بین برد.

نخستین بار محققان با کشف دارویی که حل‌کننده‌ی چربی بود متوجه شدند که با تزریق آن در بافت چربی، چربی حل می‌شود و از بین می‌رود ولی برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، باید دُزهای زیاد از این ماده استفاده شود که بالطبع عوارض زیادی به‌دنبال خواهد داشت بنابراین فقط در نواحی کوچک باید مصرف شود.

مزوتراپی برای درمان چاقی موضعی

مسئله‌ی بسیار مهم در کاهش وزن به روش مزوتراپی این است که شاخص توده‌ی بدنی (BMI) بیمار باید زیر ۳۰ باشد تا بتواند از این روش برای رفع چاقی موضعی استفاده کند چنانچه این عدد زیر ۲۵ باشد، یعنی فرد وزن طبیعی دارد و نیازی به رژیم غذایی ندارد و اگر این عدد بین ۲۵ و ۳۰ باشد بیمار باید در کنار رژیم غذایی از روش مزوتراپی استفاده کند.

در این روش به بافت هدف که سلول‌های حاوی چربی در زیر پوست هستند دارو تزریق می‌شود و در نتیجه‌ی آن سلول‌های چربی شکسته و آزاد می‌شوند و در نهایت از بین می‌روند. بعد از این پروسه، سلول‌‌های مرده وارد جریان خون شده و از طریق روده و کلیه از بدن دفع می‌شوند.

مزوتراپی برای ترمیم ریزش مو

۲. درمان ریزش مو

طبق نظر پزشکان متخصص، نتیجه و عوارض مزوتراپی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای مثال درمان کم‌پشتی و ریزش مو سکه‌ای و آلوپسی ژنتیکی از طریق مزوتراپی برای برخی با نتایج مثبت همراه است و برای برخی نتیجه‌ای ندارد.

به‌نظر می‌رسد علل عمده‌ی ریزش مو در افراد مختلف کمبود مواد مغذی مناسب، کاهش جریان خون به پوست سر و عدم تعادل هورمونی در اطراف فولیکول‌ها و تولید بیش‌ازحد هورمون آندروژن است.

برای درمان کم‌پشتی و ریزش مو از طریق مزوتراپی محلول مزوتراپی، که حاوی ترکیب خاصی از برخی مواد شیمیایی، مواد معدنی، آمینو اسیدها، ویتامین‌ها، اسیدنوکلئیک‌ها و کوآنزیم‌هاست، با دُزهایی که متناسب با نیازهای خاص بیمار تنظیم شده، به پوست سر تزریق می‌شود.

این روش درمانی به‌تدریج سطح هورمون‌ها را متعادل می‌سازد، که همین مسئله باعث تقویت و رشد موهای جدید، سالم، ضخیم‌تر و قوی‌تر می‌شود.

مزوتراپی درمانی تیرگی دور چشم

۳. درمان پف زیر چشم، تیرگی دور چشم و غبغب گلو

یکی دیگر از کاربردهای مؤثر روش مزوتراپی، کمک به رفع پف زیر‌ چشم و غبغب است. در این روش از سوزنی بسیار ظریف که تا عمق ۲ تا ۴ میلی‌متری پوست نفوذ می‌کند، استفاده می‌کنند.

معمولا پف زیر‌ چشم و غبغب در ۴ یا ۵ جلسه رفع می‌شود. از سوی دیگر با بالا رفتن سن یا مواردی مثل تغییرات هورمونی در دوران بارداری، ژنتیک یا کم‌خوابی و بی‌خوابی، سیگار کشیدن، گردش خون نامناسب و رژیم‌های سخت و غیر‌اصولی دور چشم‌ها تیره می‌شود.

در روش مزوتراپی با تزریق مواد به پلک و اطراف چشم با سوزن‌های بسیار نازک تیرگی دور چشم رفع می‌شود.

درمان افتادگی پلک با مزوتراپی

۴. برطرف کردن افتادگی پلک

افتادگی پلک از جمله مواردی است که به دلایل مادرزادی یا بالا رفتن سن روی ظاهر افراد اثر می‌گذارد. تا پیش از این درمان افتادگی پلک به شیوه‌ی عمل جراحی یا لیزر از جمله روش‌های مؤثر برای درمان این نقص بود اما امروزه پزشکان از روش مزوتراپی برای درمان یا حتی پیشگیری از افتادگی پلک در اثر بالا رفتن سن استفاده می‌کنند.

۵. جوانسازی پوست

بالا رفتن سن، قرار گرفتن در معرض پرتوهای خورشید، کاهش وزن ناگهانی، عوامل ژنتیکی، استرس و تغذیه نادرست ازجمله عوامل مؤثر در افتادگی و شل شدن پوست هستند.

روش‌های مختلفی برای جوان‌سازی پوست وجود دارند از تزریق ژل و بوتاکس و فیلر گرفته تا تزریق چربی و عمل جراحی برای لیفت صورت. در این میان «مزوتراپی» از جمله روش‌های مؤثر برای درمان افتادگی و شل شدن پوست و داشتن پوستی جوان و شاداب است.

جوانسازی پوست

در این روش با استفاده از سوزن‌های بسیار باریک و ظریف، مقادیر بسیار کمی هیالورونیک‌اسید، ویتامین، مواد معدنی یا سایر عناصر فعال، در اطراف نواحی موردنظر پوست صورت تزریق می‌شود.

مزوتراپی پوست صورت با اهداف مختلفی صورت می‌گیرد و برای هریک از اهداف درمانی، ترکیب مخصوصی تزریق می‌شود. برای مثال برای جوان‌سازی پوست، ترکیب مخصوص در اطراف چین و چروک‌های صورت و گردن تزریق می‌شود. این ماده را می‌توان در پوست قفسه‌ی سینه و چروک‌های پشت دست نیز تزریق کرد.

تسکن درد با مزوتراپی

۶. تسکین درد

مزوتراپی یک روش کارآمد برای کاهش و تسکین دردهایی مثل درد کمر و درد گردن، درد ناشی از آسیب‌های ورزشی، میگرن، تسکین دردهای عضلانی و اسکلتی، بیماری‌های دستگاه عصبی، بیماری‌های روماتیسمی، بیماری‌های عفونی، بیماری‌های مختلف پوستی، بیماری‌های عروقی، ترک سیگار و تقویت سیستم ایمنی بدن و … است.

نتیجه‌ی کاهش درد با روش مزوتراپی به‌وضوح سریع‌تر از سایر روش‌ها در همان جلسه‌ی نخست مشخص می‌شود. در حقیقت مزوتراپی در سال‌های ابتدایی روشی مؤثر برای کنترل درد در اعمال دندانپزشکی و درمان طیف وسیعی از آسیب‌ها و بیماری‌هایی مثل سرطان، آرتریت یا درد مفاصل، مشکلات عضلانی اسکلتی و حتی استاز عروقی (تغییرات جریان خون در رگ‌ها) بود و بعدها به‌عنوان روشی برای جوان‌سازی پوست و اندام‌های مختلف بدن به‌کار گرفته شد.

تنظیمات سئو سایت توسط شرکت مهندسی کلینیک 24

این پست دارای یک نظر است

1. من تو قسمت بازوهام بدفرمی و چربی داشتم با مزوتراپی دکتر مهدی سبکتکین طی چند جلسه نتیجه دیدم و راضی هستم دکتر مهدی سبکتکین بدون تعارف بهترین متخصص پوست تهران هستند …….