مراحل تزریق چربی

مراحل تزریق چربی

مراحل تزریق چربی چگونه است ؟

در این روش درمانی ابتدا چربی از نقاط مختلف بدن به کمک روش لیپوساکشن استخراج می‌شود. چربی استخراج شده استریل و خالص سازی شده و سپس با استفاده از سرنگ‌های خاصی به محل مورد نظر تزریق می‌شود. این اعمال توسط جراح و یا متخصص پوست و مو انجام می شود.  به این ترتیب مراحل تزریق چربی را باید در سه مرحله توضیح بدهیم: (۱) استخراج چربی، (۲) خالص‌سازی و انتقال، (۳) جایگذاری

۱. استخراج چربی

پیش از شروع کار، جراح با همفکری شما، محل یا محل‌های استخراج چربی را مشخص می‌کند و با استفاده از داروی بی‌حسی موضعی، منطقه‌ی استخراج را بی‌حس می‌کند. سپس در آن محل برشی کوچکی ایجاد کرده و با استفاده از دستگاه لیپوساکشن، میزان چربی مورد نظر را استخراج می‌کند.

۲. خالص‌سازی و انتقال

چربی استخراج شده در دستگاه سانتریفوژ قرار می‌گیرد. این دستگاه با استفاده از ویژگی گریز از مرکز، باعث جداسازی ناخالصی‌های موجود در چربی استخراج شده می‌شود. چربی آماده‌ شده را در سرنگ‌های کوچک مخصوصی قرار می‌دهند تا برای مرحله‌ی جایگذاری آماده باشد.

۳. جایگذاری

در این مرحله محل‌های مورد نظر برای تزریق چربی آماده‌سازی می‌شوند. جراح یا متخصص پوست سرنگ مخصوص را به بخش‌های مورد نظر وارد می‌کند. در این مرحله‌ ممکن است از تکنیک‌های جراحی مختلفی استفاده شود. معمولاً سوزن تزریق چند بار به پوست وارد و از آن‌ خارج شده و هر بار مقدار کمی چربی تزریق می‌شود. در هربار تزریق، خطی از چربی در لایه‌های زیرین پوست قرار می‌گیرد تا شبکه‌ای از این خطوط در لایه‌ی مورد نظر تشکیل شود.

این فرآیند چندین بار تکرار می‌شود تا به نتایج دلخواه و حجم مناسب برسیم.
گاهی اوقات جراح برای رسیدن به کانتور مد نظر، بعد از تزریق محل تحت درمان را ماساژ می‌دهد.
برخی از جراحان هم تکنیک‌های جایگذاری متفاوتی دارند و ناحیه را ماساژ نمی‌دهند.
این موارد بستگی به خود جراح دارد و این طور نیست که یکی به دیگری برتری داشته باشد.
ممکن است بعد از اتمام کار، بر قسمت‌هایی که تزریق چربی انجام شده، پانسمانی قرار بگیرد.


مطالب پیشنهادی :

روش های جوانسازی پوست

تزریق فیلر و ژل

تزریق چربی چیست ؟

مزایا و معایب تزریق چربی

کاربردهای تزریق چربی 

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24