نکاتی در مورد اپیلاسیون پوست

نکاتی در مورد اپیلاسیون پوست

بررسی نکاتی در مورد اپیلاسیون پوست

حذف موهای زائد با روش های دائمی و موقتی انجام می شود. در روش های دائمی به دلیل اینکه زایای مو از بین می رود موها دیگر رشد نمی کنند. اما در روش های موقتی چون زایای مو از بین نمی رود فولیکول مو قابلیت رشد دارد. در این مطلب از سایت دکتر مهدی سبکتکین مرکز لیزر جای جوش در تهران نکاتی در مورد اپیلاسیون پوست را مورد بررسی قرار می دهیم.

حذف موقت موها با روش های مختلفی امکان پذیر است که در بعضی روش ها موها سریع تر و ضخیم تر رشد می کنند و برخی دیگر موها دیرتر و نازک تر می رویند. اپیلاسیون یکی از روش های موقت برای از بین بردن موهای زاید است که آنها را از ریشه بیرون می کشد. اپیلاسیون بهترین راهکار برای حذف موقت موهای زائد است که خود روش‌ های مختلفی دارد.

در اپیلاسیون با کرم های مو بر ، با دستگاه اپیلیدی ، با موم گرم یا موم سرد از جمله این روش ها هستند که هر کدام در جایگاه خود مزایا و معایبی دارند. اپیلاسیون با اپیلیدی توسط یک دستگاه مكانیكی برقی انجام می شود كه گیره های سر آن، موها را از ریشه بیرون می آورند و رویش مجدد موها از یک هفته تا سه هفته طول می کشد.

تاثیرات اپیلاسیون روی پوست

در روش زدودن موهای زائد با اپیلاسیون زمانی که موم گرم یا موم سرد روی پوست قرار می گیرد موقع برداشتن آن از سطح پوست سلول های مرده که در حال حاضر روی پوست هستند نیز همراه با موها کنده می شوند. از آنجایی که اپیلاسیون سلولهای مرده پوست را از بین میبرد قطعا روی پوست چهره، دست ، پا و دیگر اعضا تاثیر خوشایندی دارد. بنابراین اپیلاسیون پوست را روشن می کند و این یک مزیت محسوب می شود.

روش صحیح استفاده از اپیلاسیون را یاد بگیرید. اپیلاسیون موهای زاید بهتر است بعد از حمام یا اگر پوستی خشک دارید یک روز بعد از حمام انجام شود تا هم پوست تمیز و عاری از چربی باشد و هم منافذ پوست برای خروج موها آمادگی بهتری داشته باشند. همچنین پوست را محکم بکشید و بعد موها را اصلاح کنید. اگر هنگام اپیلاسیون شرایط آن را رعایت کنید احتمال ایجاد قرمزی و التهاب کمتر می شود و کمترین آسیب به پوست وارد می شود.

اپیلیدی به خودی خود باعث تیره تر شدن پوست و سیاهی نمی شود مگر اینکه شرایط صحیح استفاده از آنها رعایت نشود. از هر روش اپیلاسیونی که برای کندن موهای زائد کمک می گیرید قبلش روش صحیح استفاده از آن را بیاموزید. بار دیگر به سوال آیا اپیلاسیون پوست را روشن می کند؟ برمیگردیم. در پاسخ باید گفت که اگر اصول صحیح این کار را اجرا کنیم بله باعث روشن شدن و شفافیت پوست می شود.

نکات مهم در اصلاح صورت با موم و شمع | لیزر جای جوش و لک در تهران | دکتر مهدی سبکتکین

مدت زمان رویش مو بعد از اپیلاسیون

هنگامی که اپیلاسیون انجام می شود چون موها سریع از ریشه در می آیند فولیکول مو آسیب می بیند و موی رشد کرده نازک تر و ضخامت آن کمتر خواهد بود. چون ریشه های آن بر اثر کنده شدن ضعیف تر شده است. به عنوان مثال اگر موهای تان را با تیغ اصلاح کنید موها ضخیم و کلفت در می آیند. اما در اصلاح موها با اپیلاسیون چون موها از ریشه کنده می شوند ضخامت موها بسیار نازک تر و کم رنگ تر می شوند. چون موها نازک تر و دیرتر در می آیند شما احساس می کنید که اپیلاسیون پوست را روشن می کند.

از فواید اپیلاسیون می توان به داشتن پوستی صاف و بدون مو ، لطیف ، شفاف و روشن ، عدم ایجاد حساسیب و خارش، کاهش سرعت رشد مو بدون ایجاد هرگونه برش یا خراشیدگی روی پوست اشاره کرد که سبب می شود از پوست خود لذت ببرید.

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین – لیزر جای جوش در تهران “

کاهش سرعت رشد مو در اپیلاسیون

اپیلاسیون با هر روشی کرم مو ، وکس ، موم یا دستگاه اپیلیدی سبب می شود سرعت رشد موها کمتر شود. به عنوان مثال اگر موهای تان را با تیغ اصلاح کنید مجبور هستید هفته ای 2-3 بار این کار را انجام دهید چون موها سطحی کنده می شوند و سریع رشد می کنند. اما در اصلاح موها با اپیلاسیون چون موها از ریشه و عمقی کنده می شوند رشد موها کندتر می شود و حداقل هفته ای یکبار و حداکثر سه هفته ای یکبار نیاز به انجام عمل اپیلاسیون می باشید.


مطالب پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر:

مزیت های انجام میکرودرم ابریژن

پیشگیری از خارش بعد از اصلاح با تیغ

کرم های مفید بعد از میکرودرم

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24