نکات مراقبتی بعد از درمان میکرودرم ابریژن – بخش اول

نکات مراقبتی بعد از درمان میکرودرم ابریژن – بخش اول

بررسی نکات مراقبتی بعد از درمان میکرودرم ابریژن

در مطلب امروز سایت دکتر مهدی سبکتکین – لیزر جای جوش و لک در تهران نکات مراقبتی بعد از درمان میکرودرم ابریژن را مورد بررسی قرار می دهیم. بعد از میکرودرم پوست دچار عوارضی همچون خارش، قرمزی و التهاب می شود که اگر مراقبت های لازم را انجام دهید خیلی زود در عرض چند ساعت یا یک روز این علائم از بین خواهد رفت.

شستشوی پوست

بعد از انجام میکرودرم سطح پوست باید تمیز شود بنابراین پوست خود را بشویید و اجازه دهید صورت تان خود به خود خشک شود یا با حوله ای نرم به آرامی آن را خشک کنید. با شستن صورت کریستال‌ هایی که هنگام انجام میکرودرم وارد پوست شما شده از بین می رود و عوارض لایه برداری را به حداقل می ‌رساند.

دوری از تابش نور خوشید

یکی از مراقبت های بعد از میکرودرم صورت این است که سعی کنید حداقل یک هفته جلوی نور آفتاب نروید چون پوست شما به تازگی لایه برداری شده و بسیار حساس است و اشعه فرابنفش سرعت فرایند بهبودی پوست را کاهش می دهد. اگر مجبور هستید بیرون از خانه بروید حتما از کلاه لبه دار و عینک آفتابی استفاده کنید. همچنین هر 2 ساعت یک بار کرم ضد آفتاب به صورت خود بزنید.

برای خرید ضد آفتاب به این نکته توجه کنید که SPF آن برابر با 30 و یا بیشتر از آن باشد. البته بهتر است در خصوص استفاده از ضد آفتاب با پزشک متخصص خود مشورت کنید تا ایشان یک ضد آفتاب خوب و مناسب را پیشنهاد دهد.

انجام ندادن ورزش و فعالیت شدید

یکی دیگر از مراقبت های بعد از میکرودرم پوست این است که تا ۲۴ ساعت از انجام فعالیت های شدید و ورزش که موجب عرق کردن زیاد می شود، خودداری کنید. حتی به مکان‌ های گرمی که موجب عرق کردن می‌ شود، نروید. تعریق بیش از حد باعث التهاب پوست می‌ شود. همچنین از شنا کردن در استخرها که دارای کلراید هستند پرهیز کنید چون کلراید یک ماده شیمیایی است که از طریق منافذ باز وارد پوست و باعث ایجاد حساسیت بیشتر و خشکی پوست می شود.

روش های مختلف میکرودرم ابریژن | لیزر جای جوش در تهران | دکتر مهدی سبکتکین

پیشگیری از دستکاری و ضربه دیدن پوست

بعد از انجام میکرودرم ابریژن از خاراندن و کشیدن پوست بپرهیزید. پوسته پوسته شدن پوست بعد از میکرودرم طبیعی است و نشان می دهد که این روش کاملا موثر بوده است. از دست زدن به پوست، کندن و برداشتن پوسته ها جداً خودداری کنید. چون این کار موجب ایجاد بافت اسکار یا رنگدانه ‌های پوستی می گردد.

به پوست تان اجازه دهید تا خودش را بازسازی کند. التهاب و خارش پوست تا مدتی طبیعی است. اما اگر واقعا این خارش برای شما غیرقابل تحمل و شدید است می توانید از آلوئه ورا برای تسکین آن استفاده کنید. آلوئه‌ورا به خنک شدن و کاهش خارش پوست کمک زیادی می کند.

رعایت بهداشت بیش از پیش

بعد از میکرودرم به دلیل اینکه لایه سطحی پوست خراشیده شده مثل یک زخم است. که باید از آن مراقبت کرد و از ورود هرگونه آلودگی و باکتری به آن جلوگیری کرد. به همین دلیل هیچگاه دست کثیف به پوست تان نزنید و قبل زدن کرم مرطوب کننده، کرم ضد آفتاب و یا کرم ترمیم کننده دست های خود را با صابون خوب بشویید تا آلودگی دست‌ ها به حداقل برسد.

استفاده نکردن از مواد آرایشی

بهتر است مدتی زیبایی را بی خیال شوید. اگر از لایه بردار قوی استفاده می ‌کنید. حداقل تا یک هفته پس از میکرودرم از آن استفاده نکنید. به مدت 3 روز تا یک هفته از زدن کرم های آرایشی، پنکیک و محصولات مراقبتی پوست که حاوی الکل و عطر هستند به پوست صورت تان خود داری کنید چرا که آسیب زیادی به پوست وارد می کنند. اگر قصد دارید برنزه کنید حداقل تا یک هفته بعد از انجام میکرودرم این کار را به تاخیر بیندازید.

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین – لیزر جای جوش و لک در تهران

اصلاح نکردن پوست

قبل از انجام میکرودرم حتما پوست خود را با هر روشی که تمایل دارید مثل کرم موبر، بند انداختن، وکس کردن، صمغ و غیره مو زدایی کنید. چون بعد از میکرودرم پوست بسیار حساس و نازک می شود و به مدت یک تا دو هفته نباید اصلاح صورت انجام شود.

مصرف بیشتر میوه و سبزیجات

رژیم غذایی مناسب داشته باشید. تغذیه سالم به شدت روی سلامت پوست موثر است. از این رو بعد از انجام میکرودرم میوه و سبزیجات تازه بخورید و از خوردن غذاهای چرب، فست فودها، لبنیات و گوشت قرمز بپرهیزید. در خصوص بهترین رژیم غذایی می توانید با پزشک متخصص پوست مشورت کنید.

همچنین می توانید از یک سری ویتامین ها و مکمل ها برای بهبودی سریع و ترمیم هر چه بهتر پوست استفاده کنید. با پزشک در این مورد صحبت کنید تا داروهای ویتامینی لازم را برای شما تجویز کند و هر چه زودتر نتیجه مطلوب درمان را مشاهده کنید.

این مطلب ادامه دارد ….


مطالب پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر:

مراقبت های مهم در اصلاح صورت با کرم موبر

نکات مهم در اصلاح صورت با موم و شمع

مقایسه کارکرد میکرودرم با میکرونیدلینگ

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24