پاکسازی سبوم اضافی پوست سر (قسمت اول)

پاکسازی سبوم اضافی پوست سر (قسمت اول)

پاکسازی سبوم اضافی پوست سر (قسمت اول)

چه راه هایی برای پاکسازی سبوم اضافی پوست سر وجود دارد؟

در اینجا چند راهکار ساده وجود دارد که به شما کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند از شر رسوبات سبوم در پوست سر خلاص شوید.

  • موهای خود را حداقل سه بار در هفته بشویید.

پوست سر خود را حداقل سه بار در هفته بشویید تا با این کار رسوبات سبوم اضافی را کاهش دهید. اگر موهایتان چرب است، موهایتان را هر روز با یک شامپوی ملایم بشویید تا باقیمانده روغنی که روز قبل جمع شده است پاک شود. افرادی که موهای خشک دارند فقط دو بار در هفته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند موهای خود را بشویند.

  • برای شستن موهای خود از شامپوی مناسب استفاده کنید.

مهم است که شامپوی مناسب برای نوع موی خود انتخاب کنید. شامپوها موها و پوست سر را تمیز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند و از تجمع کثیفی، چربی و مواد زائد جلوگیری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. افرادی که موهای چرب دارند باید از شامپوهایی استفاده کنند که مخصوص پاکسازی چربی و چربی اضافی هستند.

  • نرم کننده خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

نرم کننده ها به هیدراته نگه داشتن موهای شما و جلوگیری از ریزش رطوبت کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. اگر موهای چرب دارید، موهای شما از قبل دارای رطوبت قفل شده است و لزوماً نیازی به حالت دهنده ندارند. با این حال، اگر همچنان استفاده از نرم کننده مو را انتخاب کردید، برای بهترین نتیجه از نرم کننده های خشک استفاده کنید.

پاکسازی سبوم اضافی پوست سر (قسمت اول) | لیزر جای جوش و لک در تهران لیزر جای جوش در تهران

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین، لیزر جای جوش در تهران

  • از لایه بردار یا اسکراب پوست سر استفاده کنید.

از لایه بردار یا اسکراب پوست سر برای کمک به پاکسازی سبوم اضافی پوست سر استفاده کنید. لایه برداری پوست برای حفظ سلامت پوست شما ضروری است. با این حال، بسیاری از مردم نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دانند که همین امر در مورد پوست سر شما نیز صدق می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. لایه برداری پوست سر یک روش معمول مراقبت از پوست کره ای است که به جلوگیری از شوره سر کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و سلول های مرده یا باقی مانده سبوم را از بین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برد.

  • PH پوست سر خود را حفظ کنید.

مو دارای pH طبیعی بین 3 تا 5 است. این اسیدی است که به بسته نگه داشتن کوتیکول ها برای حفظ رطوبت کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. سعی کنید با اجتناب از محصولات قلیایی مو، pH موهای خود را در محدوده مطلوب حفظ کنید. همیشه شامپو و نرم کننده هایی با PH 5 یا کمتر انتخاب کنید.

  • از محصولات و رنگ های حالت دهنده حرارتی خودداری کنید.

محصولات حالت دهنده حرارتی مانند سشوار و اتو مو تارهای مو را خشک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. این امر غدد چربی را تحریک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند تا تولید سبوم را که منجر به موهای چرب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، افزایش دهند.

 


مطالب پیشنهادی:

عوارض تولید زیاد سبوم پوست سر

نحوه تشخیص نوع پوست

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24