چند نکته مهم در خصوص تغذیه پوست

چند نکته مهم در خصوص تغذیه پوست

چند نکته مهم در خصوص تغذیه پوست

با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت دکتر مهدی سبکتکین متخصص لیزر جای جوش و لک در تهران چند نکته مهم در خصوص تغذیه پوست خدمت شما بیان کنیم.

وعده های غذایی متعادل

یکی از مهم ترین راه های مراقبت از پوست، استفاده از غذاهای مناسب است. خوراکی های مغذی در حفظ رطوبت، سلامتی و تغذیه پوست کمک بسیاری می کنند.ویتامین A، ویتامین B، ویتامیD و اسیدهای چرب امگا 3 از جمله مواد مغذی هستند که برای بهبود سلامت پوست بسیار مفید بوده و مصرف آن ها اهمیت زیادی در سلامتی کل بدن دارد.

در بین تمام ویتامین های موجود، اهمیت مصرف ویتامین C از همه بیشتر است. این ماده مغذی در بهبود آسیب های پوستی تاثیر به سزایی دارد و با تقویت فیبرهای کلاژن و الاستین که با بالا رفتن سن تولید آن ها در بدن کاهش پیدا کرده و ضعیف می شود، از پیری زودرس جلوگیری می کند.
الیاف کلاژن و الاستین، به پوست حالت ارتجاعی می بخشند و آن را صاف و بدون چین و چروک نگه می دارند. بنابراین افزایش مصرف ویتامین C می تواند باعث حفظ بهتر خاصیت ارتجاعی پوست شود. کلاژن در مواد غذایی مانند گوشت ماهی و مرغ، میوه هایی از خانواده مرکبات و توت ها و همچنین سبزیجاتی با رنگ قرمز و زرد به وفور یافت می شود.

محصولات درمانی و مراقبتی مورد استفاده

مسلماً تمام محصولات موجود در فروشگاه ها و داروخانه ها، برای ما مفید نیستند. اولین راه برای تشخیص محصول خوب، مطالعه برچسب مواد تشکیل دهنده آن است. در صورتی که در روند تولید محصولی از عطر یا مواد شیمیایی استفاده شده بود، ترجیحا آن را خریداری نکنید.

شما باید به دنبال محصولات زیبایی باشید که از مواد طبیعی، ارگانیک و یا گیاهی مانند ویتامین E و آلوئه ورا ساخته‌ شده باشند. همچنین استفاده از ماسک ها و لوسیون های حاوی روغن CBD یک جایگزین محبوب و طبیعی برای سایر محصولات پوستی به شمار می آید. این محصولات علاوه بر جلوگیری از علائم اولیه پیری، با افزایش کشسانی و استحکام پوست، خطوط و چین و چروک های موجود در آن را کاهش می دهند.

تاثیر ویتامین C بر سلامت پوست | لیزر جای جوش و لک در تهران

روتین مراقبت از پوست مناسب

رعایت نکات زیر می توانید پوست خود را در هر سنی شاداب و تازه نگه دارید.

گام اول: شستشوی منظم صورت

اولین مرحله مراقبت از پوست، شستشوی مرتب و روزانه آن است. سعی کنید دو بار در روز این کار را انجام دهید. شستشوی مرتب، باکتری های موجود و سلول های مرده پوست، که موجب مسدود شدن منافذ و در نهایت ایجاد آکنه و یا سایر مشکلات پوستی می شود را از بین می برد.

گام دوم: لایه برداری

دومین قدم برای داشتن پوست سالم، لایه برداری درست آن است. برای این کار با استفاده از یک اسکراب یا لایه بردار مناسب پوست خود، سلول های مرده آن را حذف کنید.
برای تأثیر بیشتر، این کار را هفته ای یکبار انجام دهید؛ اما به خاطر داشته باشید که لایه برداری زیاد و نامناسب، موجب آسیب دیدن شدید پوست می شود.

گام سوم: استفاده از تونر

این سوالی است که معمولاً زیاد پرسیده می شود، اهمیت استفاده از تونر در تغذیه پوست چیست؟ در جواب به این سوال باید گفت، تونر محلولی است که با حذف چربی های اضافی تولید شده توسط پوست، از مسدود شدن منافذ آن جلوگیری می کند. بنابراین استفاده از یک تونر ملایم بعد از پاکسازی و لایه برداری پوست، برای حفظ سلامت آن بسیار مهم است.

گام چهارم: استفاده از مرطوب کننده مناسب

مرطوب کننده ها رطوبت و نرمی پوست شما را به خوبی حفظ می کنند. کرم نرم کننده ای مناسب و مفید است که حاوی مواد شیمیایی مضر و آلرژی زا نباشد. برای اینکه مطمئن شوید نسبت به مرطوب کننده جدید حساسیت ندارید، آن را بر روی قسمت کوچکی از بدن امتحان کنید.

صفحه اینستاگرام دکتر مهدی سبکتکین لیزر جای جوش و لک در تهران

استفاه از ضد آفتاب

همان طور که می دانید، کرم ضد آفتاب محصولی است که از پوست در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید و اشعه UV جلوگیری می کند. هنگام خرید این محصول به مشخصات آن دقت کنید و کرمی را انتخاب کنید که SPF مناسب با منطقه آب و هوایی شما را داشته باشد. پایه اصلی این کرم، آب و یا آب و روغن است. با دانستن این موضوع ضد آفتاب مناسب پوست خود را خریداری کنید.

هیدراته نگه داشتن پوست

تقریباً همه ما می دانیم اهمیت هیدراته نگه داشتن بدن و نوشیدن آب در مبحث تغذیه پوست چیست. مصرف این نوشیدنی طبیعی، در طول روز برای حفظ رطوبت پوست بسیار مهم است، همچنین آب روند رسیدن مواد مغذی ضروری به سلول های مختلف را سریع تر کرده و موجب سلامتی آن ها می شود.
یکی از دلایل اصلی به وجود آمدن چین و چروک، خشکی و کم آبی بدن است. نوشیدن منظم آب علاوه بر هیدراته و مرطوب نگه داشتن پوست، به دفع سموم و حفظ عملکرد طبیعی بدن کمک بسیاری می کند.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

مراقبت صحیح از پوست

عوامل موثر بر آسیب های دور چشم

هورمون ها و ایجاد لکه های پوستی

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24