چگونگی کلاه گذاشتن بعد از کاشت مو

چگونگی کلاه گذاشتن بعد از کاشت مو

کلاه گذاشتن بعد از کاشت مو

به دلیل مواردی که در بالا اشاره کردیم، متخصص پوست و مو  معمولاً توصیه می‌کنند که اگر در شرایط آب و هوایی بد به بیرون از منزل می‌روید، کلاه بگذارید. استفاده از کلاه بعد از کاشت مو در فضاهای بسته مثل منزل و محل کار توصیه نمی‌شود. همچنین روزهایی که هوا گرم یا بارانی نیست و وزش باد هم کم است، نیازی به استفاده از کلاه در فضاهای باز نیست. گذاشتن کلاه از یک روز بعد از کاشت کاملاً ایمن و بدون مشکل است. اما با توجه به این که بعد از پیوند مو پوست سر ملتهب است و همچنین فولیکول‌ها در حساس‌ترین مرحلهٔ بعد از پیوند هستند، باید با دقت و به آرامی کلاه را به سر خود بگذارید. برای این که کلاه به شکلی مناسب و بی‌خطر به سر کنید،

مراحل زیر را دنبال نمایید:

اول از همه کلاهی را انتخاب نکنید که محکم روی سر شما قرار بگیرد. کلاه مناسب، کلاهی گشاد و شل است. اگر مطمئن نیستید که کلاه مناسبی انتخاب کرده‌اید، آن را به پزشک خود نشان بدهید و از او مشورت بخواهید. کلاه‌های لبه داری که قابلیت تنظیم دارند نیز مناسب‌اند. به آرامی و با دو دست کلاه را روی سر قرار دهید. عجله نکنید و مطمئن شوید کلاه به بخش‌های که نباید، برخورد نکند. جلوی کلاه شما نباید محکم و تنگ باشد. زیرا روی محل پیوند کشیده می‌شود و به فولیکول‌های کاشته شده آسیب وارد می‌کند. توجه داشته باشید که گذاشتن کلاه کاسکت و موارد مشابه در ۲ تا ۳ هفته اول مجاز نیست؛ زیرا باعث کنده شدن و آسیب به فولیکول‌ها می‌شود.

زمانی که می‌خواهید کلاه را در بیاورید نیز به دقت و با لطافت این کار را انجام دهید. حتماً کلاه را از بالا بردارید یعنی به صورت عمودی. هیچ‌گاه به صورت زاویه دار کلاه را از سر نکشید. برای جلوگیری از عفونت‌های احتمالی و کثیف شدن ناحیهٔ کاشت، کلاه خود را تمیز نگاه دارید. مرتب آن را بشویید و اگر متوجه خون یا دیگر مایعات در سطح دورنی کلاه شدید، از آن استفاده نکنید. داشتن چندین کلاه گشاد و نرم هم ایدهٔ خوبی است.
این ترتیب همیشه کلاه تمیز در دسترس دارید.
اگر بازهم در مورد کلاه گذاشتن بعد از کاشت مو نگرانید، می‌توانید در این باره با پزشک خود بیشتر مشورت کنید.


مطالب پیشنهادی :

آخرین تحقیقات درباره کاشت مو

9 نکته مهم قبل از اقدام به کاشت مو

مراحل و روش های کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

شستشو پس از کاشت مو

استفاده از کلاه بعد از کاشت مو

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر مهدی سبکتیکن می باشد

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24